söndag 9 januari 2011

Julgrans-Plundring

Ja då så!...


Då var granen ute!... ;o)


Himla skönt... Ute är det 2.5 grader på + sidan... Jäklar va skönt!... Gillar ju vintern som jag skrev förrut... Men nu får det räcka... ;o)


Så då är det extra skönt att det börjar droppa och rinna från de 40 cm snö som ligger på taket... Och att solen tittar fram och skiner med sina varma strålar... :o)






OK!... Kanske inte varma på riktigt... Men jag får i alla fall en varm känsla i kroppen när man ser dom... Solstrålarna alltså!... :o)


När det blir som idag med nästan lite vårlikt väder fast det bara är i början på januari ännu så länge, så kommer i alla fall lusten i gång!... Menar nu inte "den" lusten... För den har aldrig mattats av!... ;o) Utan menar så klart fixarlusten...


Och först på dagordningen kände jag var att "hiva ut" granen... För den barrar som ett upp och ner vänt saltkar!... Man kunde nästan stå och titta och se barren ramla av 10 & 10 i stöten... Och så har det nästan varit sen dag 1... Good Quality!... Eller?... ;o)


Hyfsat fin ser den ju ut ändå på den här bilden... Men skenet bedrar!... ;o)







Så här rolig ser den ut naken... Så man kan ju nästan säga att det är dekorationerna som gör granen... :o)






Så vi gjorde som vi brukar göra... Klippte ner den bit för bit...






Bit för bit...






Och här är den strippad naken och klar att hivas ut!... :o)






Så himla skönt!... Här är ordningen återställd... UTAN denna
barriga jäkla gran... ;o) Även om den var fin och väldigt stämningsfull från början!... Ombyte förnöjer!... ;o) Och så är jag lite som person... Man kan inte gå och dra för länge med det gamla... Utan in med det nya!... ;o)






Efter granröjningen tog min lilla fru och jag en "halkig" promenad i det mysiga "vinter/vår vädret... :o)






Sen väl hemma igen fortsatte jag med lite ishackning på uppfarten och även lite snöröjning från taket... Och sist men inte minst... Det viktigaste... Rensa silarna till stuprören så "allt" smältvatten från taket ska kunna rinna undan... Så himla skönt!... Låt det nu smälta FORT!... ;o)


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar