onsdag 12 januari 2011

Hockey Igen

Mitt senaste inlägg handlade ju delvis om takdropp och om att våren var på väg redan nu i början av Januari... ;o)


Det tankesättet och dom förhoppningarna grusades ju ganska ordentligt i dag kan man säga!... "de bidde vinter igen"... ;o)


Ikväll när jag kom hem efter en dag på resande fot hos kunder så hjälptes Tommy och jag åt att skotta av de 1.5 dm snö som singlat ner under dagen... Jäklar vad det har snöat... Och bra sladdigt var det...


Men nu var det ju inte egentligen det jag skulle skriva om!... Utan tanken var att plita ner några rader om gårdagkvällens Hockey derby på globen som vi var och tittade på... ;o)






Tommy och hans polare är ju AIKáre och Hasse som också var med är gammal Djurgårdare... Och det var åter igen en helt utsåld globen som matchen spelades i...


Jag hade ju fått biljetterna av Jan Ednertz-VD/Djurgården efter att jag klagat på att våra platser blev flyttade på förra derbyt vi va på före jul... Och nu grejade han fram kanon plåtar åt oss till denna match också... Kanon bra fixat!...


Innan nedsläpp så varnade den kvinnliga speekern för att "OM" det blev samma inferno med bengaleldar och bråk som senast (då vi var där) Skulle dom låta utrymma globen och spela utan publik... Tror ni det hjälpte?...






JAPP... Det gjorde det faktiskt... Ingen rökfylld arena denna gång... :o)


Själva matchen var bra i första perioden... Men sen blev den sämre & sämre... i sista perioden var det förbanne mig division 5 hockey som spelades...


Resultatet tror jag slutade 4 - 1 till Djurgården... Det var 3 - 1 när vi gick... men han se på en skärm att dom petade in ett till innan vi hade hunnit ur globen... Stor besvikelse för Tommy & Henke... Men ändå större glädje för Hasse... ;o)


Nej nu ska jag ansluta mig till frun och se lite på tv tror jag...


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar