torsdag 6 januari 2011

Insnöad!

Jaha... Då snöar det igen!... Kan det inte finnas minsta lilla rim & reson i hur mycket snö det får komma på en vinter... ;o)


Jag gillar snö... Och jag tycker om när det snöar... Jag tycker dessutom om när det kommer mycket på en gång och att det sen håller sig på den undre delen av termometern så att snön ligger kvar så det bli ljust & fint...


MEN NU FÅR DET VÄL FÖRFAN SNART RÄCKA!!!...


Sådana nederbörds perioder jag nämnde här ovanför har det ju nämligen inte bara varit 1 eller ett par av denna vinter... Det dimper ju ner snö i stora jäkla "lass" var och varannan dag!... Så man får skotta... Och skotta... Och skotta... Och åter igen SKOTTA... ;o)






Och inte nog med att man måste skotta hemma... Båten måste man ju också röja av titt som tätt... Tommy & jag var nere i klubben igår och tog återigen av rejält med snö... (Röjde även av eran båt Reine) Men nu är det ju snart dags att ta sig ner igen!... Men men... Trots allt detta jobb som snön för med sig så älskar jag vintern & snön... ;o)


Vinter & kallt för ju med sig att det är extra njutningsfullt att vara inne i sitt varma & mysiga hus!... Och kura ihop sig och smutta på en god Whisky när mörkret sänker sig ute... Jätte mysigt!...






Igår passade vi också på att smarra lite med att äta årets första kräftor!... Mmmmmmumma... ;o) Så jäkla gott... Och inte minst mysigt att sitta och smarra på ett par paket "Super-Goda" Kräftor... Och att sen få ta en liten snaps till gör ju inte saken sämre... ;o) Eller 1 föresten... Jag tog ju faktiskt 3-4 stycken... ;o)






Funderar på om jag trots snöstormen utanför fönstret ska våga mig ut på en liten Power-walk... ;o) Det skulle vara himla skönt faktiskt!... Inte skönt just när man är ute kanske... För det är ju lite svårt att finna njutning i att känna dom hårda isiga snöflingorna borra sig in i ögonen... Men ändå lite skönt med friskluft i lungorna...






Men det riktigt sköna är ju när man kommer in i värmen igen... Och då kan känna sig nöjd med att man "klev över" vallen av motstånd som den egna hjärnan byggde upp i ett försök att stoppa idiotin med att överhuvudtaget tänka tanken att gå ut frivilligt en sådan här snöstormig och ruskig dag... ;o)


Jag får köra med positivt tänkande när jag går ut... Och ha minnena från en tidigare promenad denna vecka i minnet istället!... ;o)






Nej nu ska jag först fara ner och handla lite... Och sen ut och röra på mig en sväng... Vi kanske ses bland snödrivorna!... ;o)


Over and Out... ;o)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin presentation av bilderna hur gör du dom?

    Camilla Svedberg undrar

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla :o)

    Så du är inne här och läser lite!...
    Va kul!... :o)

    Gällande bilderna så är dom dels tagna med en Sony DSC-H3... Men också med mobilen (Blackberry) Alltså inget avanserat.

    Sen använder jag gratis programmet PhotoScape för att göra vissa korrigeringar... Och framför allt för att kombinera bilderna tillsammans...

    Här är en länk till nedladdning...
    http://photoscape.se.malavida.com/d3788-ladda-ner-windows

    Så nu är det bara att tuta och köra!... ;o)

    Du har ingen blogg föresten?... Eller?
    Annars får du starta en du också... :o)

    SvaraRadera
  3. Camilla Svedberg9 januari 2011 kl. 17:55

    Hej o tack för svar,,,joo jag kolla in ibland , det är intressant o läsa o så, synd bara att datortiden blir mer o mer, även på jobbet i förskolan, allt ska göras på dator , vi dokumenterar mycket om barns enskilda utveckling och det är såå kul tycker jag, sen gillar jag datorn som arb,redskap.

    Nix har ingen egen blogg, men märker o ser att fler o fler skaffar för att delge sitt liv o tur är väl att man väljer vad man vill nå ut med för budskap.

    SvaraRadera
  4. Absolut Helena... Man väljer ju vad man vill dela... Men med tiden som jag bloggat så har det en tendens att bli mer och mer... Men ännu inga intima "privata" bilder i alla fall ;o)

    Nu får du ladda hem Photoscape och laja lite du också... :o)

    *kram*

    SvaraRadera