söndag 23 januari 2011

Nya Whisky

Ja då sitter man här igen då!... ;o)


Har inte hunnit skriva så mycket i veckan... Och i går lördag var det även då full fart... Jag byggde Whisky hylla med belysning... Och Eva städade av och grejade (städar så klart jag också i vanliga fall) Inför att våra kompisar Anders & Nancy skulle komma över på middag på kvällen och även köra lite Whisky provning... ;o) Och prova Whisky det gjorde vi... ;o) En mycket trevlig kväll!... :o)


Här är först lite bilder på den nya Whisky hyllan... :o)






Och nu till dom senaste nyförvärven som jag köpte in på Ålandsbåten i veckan!... :o)






Köpte som ni ser bl a 2 st GLENLIVET... Och de är de första GLENLIVET i samlingen... Har inte fastnat för dom tidigare... Men den 16 åriga NADURRA hade dom ett special pris på och tittade därför lite extra på den... Sen kallade jag på butikens Whisky ansvariga för att höra lite mer om den... Och han berättade bl a ingående om GLENLIVET som producent... Och att det var dom som var först med att sälja Singelmalt... Och det förmodar jag har att göra med att dom helt enkelt som först lyckades framställa en Whisky som GICK att dricka oblandad!... :o)


Det var himla kul att lyssna på honom... Och han brann ju verkligen för sitt jobb... Sen kom det flera kunder som också var med och delade sina Whisky erfarenheter... Himla kul... Och en av dom sa att denna 18 åriga GLENLIVET som jag också köpte var riktigt riktigt bra...






OCH OJ... OJ... OJ... VAD RÄTT HAN HADE!!!... Den är ljuvlig... Kan säga helt ärligt och från det djupaste av mitt hjärta... ;o) Den smakar fruktigt men inte för sött... får direkt plommon på näthinnan... Och smaken sitter kvar länge... länge... länge... med den runda aromen snurrande i munnen...


DET ÄR FÖRBANNE MIG NU DEN ABSOLUT GODASTE I MIN SAMLING!... I varje fall i kategorin "icke rökiga"... Finns den inte i din hylla hemma så KÖP... KÖP... KÖP... Den kommer fro m nu ALLTID finnas i min samling... :o)


Måste ju även säga något om GLENLIVET NADURRA... :o)






Har bara smakat den som hastigast... Så jag kan inte uttala mig så mycket ännu... Men den var god... Till och med mycket god!... Även den alltså!... ;o) Så nu kommer jag absolut titta efter fler GLENLIVET nästa gång det är Shopping Time!... ;o)


Sen kommer en liten besvikelse!... :(






Nämligen denna GOOD HOPE WK209 från OLD PULTENEY!... Jäkla skit också... De Whisky som jag sedan tidigare har från dom är helt underbar... Men denna WK209 smakar ungefär som att tugga på ett söndermalt gammalt dubbdäck!... Burr!... Den har verkligen en distinkt smak av gummi!... Men jag måste ju ge den en chans till... ;o) Vore kul om någon annan druckit den och ville dela med sig av sina intryck av den... så det inte bara är något fel på den jag köpte... så har du druckit den skriv en kommentar och berätta...


Var också tvungen att plåta lite av dom andra "lite" mera exclusiva Whisky som också låg där i montrarna på Whisky avdelningen... ;o)






Inget man köper hem för att smutta på när priset ligger på 89.000 Skr som det gjorde på den dyraste... ;o) Men lite kul att "få" se dom i alla fall... ;o)


Nej nu måste jag bryta här för att fara i väg på fika och gratta Syrrans dotter Tilde som fyller 8 år...


Men skriv gärna en kommentar om dina era Whisky erfarenheter... Och kanske något bra tips om någon annan goding i Whisky djungeln... ;o)


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar