lördag 1 januari 2011

2011-01-01

Mycket ettor & nollor blir det i
dagens datum!... ;o)

Det nya årets första dag!...
1 Januari... 2011...


Vi hade ju fest här i går med våra gamla kompisar Pelle & Lotta... Och det var otroligt Kul... Mysigt... Fartfyllt... & Trevligt precis som vanligt!... ;o)


Vi började med att dricka lite skumpa direkt när dom kom... varför vänta med det goda!... ;o) Sen färdigställde vi middagen medans vi umgicks och pratade på i 180 innan vi satte oss till bords...







Vi bjöd på en förrätt i form av hummersoppa som vi piffade till med kräftstjärtar... grädde... & konjak i form av "Rèmy Martin"...







Varför använda något enkelt!... ;o) Men det var ju också så att det var den jag hade hemma... ;o) Hur som så blev den otroligt god... Hummersoppan alltså!... ;o)


Det är ju en traditionell nyårsförrätt... Men vi har inte gjort det förrut... Men bestämde oss för att prova nu... Och den blev ruggigt god!... Men vi använde oss ju också av en dansk exklusiv burk hummersoppa som grund... Som vi sen piffade till efter recept vi hittat på nätet...


Till varmrätt serverade vi... Vitlöksost späckad... Smördegs inbakad... Fläskfilé som vi serverade tillsammans med ugnsfrästa grönsaker...






Till det hela hade vi också en riktigt smarrig potatis gratäng... Riktigt ruggigt gott!... I alla fall om man frågar mig!... ;o)


Desserten lagades av Lotta, Philippa & Olivia, och dom gjorde 2 st olika... Först "Creme Brulée" och sen också Glass med maräng...






Jätte gott båda två... Och Creme Bruléen var verkligen Super Super god... Det måste jag också prova göra...


Efter vi ätit klart var det nästan dags att ge oss ut i den "Snöstorm" som det faktiskt var och börja rigga i ordning fyrverkeriet!...


Och det blev skjuta av kan jag säga... Full fart... Och så brände vi upp ett par tusen igen!... Att man aldrig kan lära sig!... ;o) Men det var himla fint... Men jag blev lite besviken på den stora pjäsen i trälåda som jag inhandlat... Visst den var effektfull... Och den gick högt... I en jäkla massa olika färg kreationer... Men var den värd pengarna?.......................





Nix... Det var den absolut INTE... Och nu vet jag ju det!... med betoning på NU!... För nästa år kommer jag definitivt att handla på mig något liknande... och bränna av det också glad i hågen!... ;o)


I går när vi lade oss så orkade vi inte röja av så mycket... Så huset var ju inte direkt i ordning i morse... Eller rättare sagt på förmiddagen när vi gick upp... ;o)






Så vi satte i gång och röja... Eva inne och jag ute... med 1 timmes snöskottning som lite morgon gymnastik... Det hade ju nämligen kommit ca 15 cm snö under kvällen & natten... Och sen in och forsätta inne... Men Eva hade hunnit med jätte mycket... Sen efter röjningen satte vi oss och njöt av en lugn & skön frukost!... Riktigt skönt att röja av först så man sen kan slappna av...


Lagom klara kom också kvällens gäster och pratade en stund igen och tog med sig kvarvarande prylar från i går... Och så klart prata & skratta igenom gårdagskvällens eskapader!... ;o)


Men nu har i alla fall lugnet infunnit sig på riktigt!... Och jag tittar nu ut genom fönstret och ser hur snöstormen utanför bäddar in huset och bilarna ändå mer i sitt vinter täcke...


Då är det skönt att vara inne i värmen... ;o) Men jag funderar ändå på att smyga mig ut på en lite promenad... Får se om jag kan samla motivation!... ;o)


Måste så här på slutet bara önska alla en
"GOD FORTSÄTTNING"
på 2011... :o)


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar