tisdag 1 februari 2011

Gummibåt

Yippiieeeeeeeeeeeeeee!...
Gummibåten är hemma!... :o)


Fick alltså hem nya gummibåten idag... Jätte kul... Dessutom ser den riktigt bra ut!... Till och med helt ny... Inte ett skrapmärke eller fläck på den!...


Köpte den ju egentligen begagnad (anv 1 säsong) från ett varv nere i Löddeköpinge i Blekinge... Men den är förbanne mig spritt språngande ny!... Kanon!... ;o)







Att jag sen fick den till ett jäkligt "bra pris" gjorde ju inte saken sämre!... ;o)


Så i sommar blir det gasa gummibåt!... Den har också väldigt bra lastförmåga... 4 vuxna eller 360 kg... Vilket är väldigt mycket... Men det är klart... Den är faktiskt 3 m lång... Sen kan man dessutom hänga på en utombordare på 7.5 Kw vilket borde motsvara ca 10 hkr (tror jag-rätta mig om jag har fel) Och då lär den plana på ganska bra... ;o) Sen är den ju också utrustad med så kallad uppblåsbar köl för att det ska vara lättare att hålla kursen i lite högre farter...






Jag kommer ju inte hänga på en så stor motor nu... Men det är ju bra att man kan... OM man vill... ;o)


Nej nu är det sovtajm!... Natti Natti!... ;o)


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar