söndag 27 februari 2011

SUSHI + GLOBAL

Ja nu är jag tillbaka för ett litet kort blogginlägg om mina fantastiska GLOBAL Knivar som jag använde i går när jag gjorde SUSHI... Så jäkla gott!...






Med min syn är det ändå sämre än tidigare!... Så jag fick passa mig riktigt ordentligt när jag stod och Flashade med uppskärning av SUSHI ingredienserna i går...


Då är frågan... Tror någon att det hjälpe att vara EXTRA försiktig???....


Svaret är så klart!!!... NEJ!!!... Det hjälpte inte!... ;o)






Först skulle jag ju visa Linda (syrran) när hon var över och fikade hur otroligt vassa dom är!... Och det lyckades jag med!... Räcker att bara hålla knivs eggen mot huden så skär man sig!... Och det visade jag IRL!... ;o) Fiffigt?... Svar:NEJ... ;o) Typisk Magnus grej?... Svar:JA... ;o) Men det blev ändå inte så djupt... Skalade bara bort 1 cm hud på ytan liksom... ;o)






Sen skar jag mig så klart också när jag lagade SUSHIN... Klantighet... Kniven var på väg att glida ner i diskhon och jag räddade den i luften kan man säga... Blev ju så klart ett relativt djupt skärsår... Men bara i mjukdelar... ;o) Så med ett plåster på var det bara att köra vidare... ;o)







Det jag också beställde var ju GLOBAL´s knivslip... JÄKLAR så bra den var... Min 2 år gamla GLOBAL kniv fick skärpa som om den var NY!... Och det är ingen överdrift!... Den rekommenderar jag varmt!...







Så... Det var lite bilder på SUSHI Skapandet med hjälp av GLOBAL Knivar!...


Over and Out... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar