tisdag 3 augusti 2010

BRÖLLOP 2010-07-31

Ja vi var ju alltså på Bröllop i Lördags... Och det var ju inget vanligt Bröllop!!!


Utan det var Dottern CATHRINE och (en av) väldens bästa svärson HASSE som GIFTE sig...... Fy fan va kul :o) kanske fel att skriva Fy Fan... Men det uttrycker bara det positiva i det här fallet ;o) För det är riktigt riktigt Mysigt & Kul... ;o)


Dom har ju planerat det här mycket länge, och fick till ett "SUPER" Bröllop med en kanon Dag & Natt ;o)


Bröllopet gick av stapeln på Krägga Herrgård en anläggning där gräset går enda ner i vattnet... Det fanns ju inget större anledning att krypa omkring i vattenbrynet med parningsdräkten på men det var i alla fall väldigt fint ;o)










Själva Vigseln var nere utanför "lusthuset" på en stor brygga en bit ut över vattnet, där vi alla fick plats, och den hölls av Agneta Hägglund.


Dom var så himla fina... och allt gick SÅ bra... mycket snyftande runt om i den drygt 70 personer stora vänkretsen som var samlade... Även jag som är så COOL fick en tår i ögat ;o) Men hade liksom inte riktigt tid att snyfta... För jag var ju Fotograf... Men bara för husbehovet...






Dom hade nämligen lejt in en "riktig" fotograf för bröllopet... (Törs inte skriva vad hon kostade)
Men jag plåtade som sagt en hel del, och bilderna blev riktigt bra... En bra kamera... jag vet... men måste nog ändå ta åt mig lite av äran ;o)


Sen var det in i Herrgårdens stora matsal och där dags för Bröllops-Middagen som jag tror höll på i 4-5 timmar... Hasses brorsa Boston var Toast-Master.... Och det gjorde han jäkligt bra måste jag säga... min lilla uppgift var att hålla några små tal ;o) Ett frivilligt och så även "Tacka för maten" Talet... Och det var kul att stå och ljuga lite när ingen kan säga ifrån ;o) Jag står ju mycket och pratar och håller presentationer i jobbet, ibland inför "väldigt" mycket folk... Men det är inte riktigt samma sak... Det här var mycket mer nervöst ;o) Men det gick ok ändå tycker jag.... Det var många som höll tal, och jag tycker att dom alla flesta var riktigt riktigt bra...








Sen var det förståss traditionel Tårtskärning och fika, men sen drog det igång med Bröllopsvalsen, Eva dansade ju så klart den med Hasses farsa, men vi han med några svängar vals tillsammans även eva & jag... Sen var det Party Music ;o)


Disc-Jockyn Daniel körde på så hela stället gungade ;o) Han är riktigt duktig... (spelar på klubbar inne i stan i vanliga fall) och han har en jäkligt bra känsla för musikvalet....


Så vi dansade på hela natten lång ;o) nästan i alla fall ;o)


Vi var tillbaka på rummet vid 03.30 tiden... Men då skulle ju Eva försöka få av sig sin teatersminkning a´la 50-Talet (hon var jätte söt) men det tog ju en stund... Sen ur med alla hårnålar som hållit håret på plats som "frissan" satt i... Så vi var i säng vid 04.30... och somnade då som små barn.... Helt utslagna ;o)


Sen vid halv 9 rycket var det bara att studsa upp igen ;o) Dags för "Brunch" Det var egenligen en traditionel hotel frukost som på ett bättre hotel, MEN skillnaden var att det var SÅ mycket fraischare... Riktigt fina råvaror, och det varma var mycket vällagat och otroligt gott.... Så det var en kanon frukost ;o)




Sen var det presentöppning, och från oss och min syrra & Farsan och Morsan fick dom en
Kitchen Aid i Rosa... Precis som dom önskade sig... ingen billig grej... men det är ju inte varje dag dom gifter sig så va fan... ;o)


Det var ju självklart Cathrine som gärna ville ha en sån, tror ju inte att Hasse var lika sugen... men han fick istället en Weber Värsting Grill av sitt polargäng, (Snäppet värre än våran... Fan också ;o) Så han blev nöjd ändå ;o) Sen fick dom ju även massor med andra saker till hem och trädgård så klart....


Som avslutning vill jag bara säga....
Tack Cathrine & Hasse för en så otroligt rolig och mysig Bröllopsfest.


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar