söndag 29 augusti 2010

Båt - Sommar 2011

Vi kunde inte sjösätta båten i år och anledningen är ju mitt "Dubbla" diskbråck som jag åkte på i våras... Men nu börjar jag känna lusten komma krypande att få henne (ZAMBA) i ordning till nästa år :o)






Anledningen till att lusten har kommit tillbaka är framför allt att vi i Söndags var nere i båtklubben och tittade till henne där hon står i ensamt majestet kvar på landbacken... Hon är så *** FIN *** ;o) Allting såg bra ut med henne... Och så måttade vi upp akterdäcket som jag ska bygga Ny Nåtad TEAK på nu under vintern... Hon ska bli SÅ fin ;o)



Inte vårt akterdäck direkt... men liknande Nåtning



Akterdäcket är stort det är det verkligen... Men att det var så Jäkla stort det visste jag inte... Det är alltså 6,5 kvm... Fan det är inte litet... Kanske ska ordna Akterdäcks dans nästa säsong ;o)

Förlåt... Låter kanske lite skrytigt ;o) Men jag kan väl inte rå för att vårat akterdäck är 6,5 kvm ;o) ;o) ;o)



Det är ju inte bara själva golvet som ska bytas... Utan jag kommer ju byta även sidorna och väggarna där ute... Blir en hel del klurande för att få ordning på allt... Men det blir kul... Jag gillar att lösa tekniska problem och att få sitta och klura... Och sen rätt som det är så säger det *PLING* i skallen... Och så har man löst det ;o)





Kommer inte kunna göra riktigt allt som jag vill med henne till nästa säsong... Men prio är i alla fall Akterdäcket... Nytt-Kapell... Ny-Kyl... Ny-Spis... kanske även hinner sätta dit nytt Ankar-Spel... och montera Bog-Propeller... Men den nya badbryggan jag ska bygga och Targa-Bågen som jag även den ska bygga får ev, vänta ytterligare en säsong... Men Vinner jag stålar... Eller får en Djävulsk-Löneförhöjning kanske det blir av även det ;o)






Nej nu lär jag stoppa här och börja fixa middagen tills frun kommer hem från träningen ;o)



Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar