lördag 7 augusti 2010

Lördag 2010-08-07

Jaha... Då var det lördag igen.... ;o) Men när man har semester så är det ju Lördag hela veckan ;o)
Nu återstår 1 vecka av semestern... Men det känns helt ok... För nu har Eva också semester igen... Hon jobbade nu i veckan och då blir det inte riktigt samma sak... Men Tommy och jag har hållit på och fixat & byggt i hans rum... Och nu är det färdigt... Svävande hyllor från väggarna istället för dom hyllor med gavlar han hade förut... Och nu också Platt-TV på väggen... Och sen också en riktigt skön & bra Ny säng som är 120 bred... ;o)


Det blev riktigt bra... Och det tycker även han :o)


Har övrigt i veckan pysslat med lite trädgårdsarbete... Bl a, bundit upp en del buskar som börjat hänga ner mer och mer vartefter blommorna blir fler och större & STÖRRE... Sen lyckades jag ju också klippa gräset till slut... Det regnade ju så förbannat mycket förut... men fick till det i Torsdags.... och det var så jäkla tjockt och LÅNGT.... på dom frodigaste partierna var gräset minst 30 cm utan att överdriva en enda mm... ;o) Klipparen lät som om man försökte klippa vass med den ;o) Men kör man bara sakta och fint så går det bra....


Sen på Torsdags kvällen kom Charlotte & Kitt över en sväng och vi grillade och satt länge på altanen och myste... som efterätt åt vi en "Super-God" Äppelkaka som hon gjorde med vanilj glass till... Och den var verkligen Förbannat god... Mumms... "Tack Charlotte" ;o)






Det blev det ju ungefär 1/3 del kvar... som hon lämnade kvar i hop med glassen och sa att jag och Tommy kunde äta upp... Hann man få med något av den då??? SÅ KLART INTE ;o) Den bökade Eva och Tommy i sig, innan man hann reagera... Men men... Är man för långsam får man väl skylla sig själv ;o)


I går eftermiddag kom Linda över... Alltså min kära "lille-Syrra" ;o) Hon hade köpt en ny bärbar HP-Dator... Så jag hjälpte henne med installationerna... Sen grillade vi igen & åt gott och satt återigen på altanen och myste länge i sommarnatten.... Jätte mysigt... ;o)


Jag Älskar Sommar & Semester ;o)



Nu sitter jag här och väntar in en snubbe som ska komma och ev, köpa en Båtmotor som jag har till salu... en 25 hkr Evinrude som jag tänkt ha på en ribbjolle som ska hänga i Dävertarna på Coroneten...





Men det är bara att inse att det inte kommer att gå... den är alldeles för stor & stark för det.... Om jag satte den på en 3,5 m ribbjolle skulle den göra minst 40 knop... om man inte ramlade av innan dess ;o) Så när jag sålt 25 hästaren ska jag köpa något lite mer lagom... typ 10-15 hkr istället :o)


Sen ikväll drar vi på grillen igen ;o) och grillar fisk den här gången... Vilken fisk... och på vilket sätt vet jag inte ännu... Men grillas det ska det ;o) Det regnar ute nu... men det är bara att ställa upp grillen på altanen under markisen igen... Är riktigt mysigt att stå där uppe och grilla, och se & höra regnet smattra utanför ;o)




Nej nu ska jag gå in och kolla lite Fisk-Grillnings recept på nätet... och se om det ploppar upp någon smarrig idé i huvet ;o)



Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar