söndag 28 november 2010

BlackBerry

Ja då fick man igång telefonen till slut! ;o)






Det var ju inte ett helt enkelt uppdrag... Framförallt inte när "jag" inte läste hela instruktions mailet!... ;o) Det som stod längst ner och var avgörande detaljer med lösenord och så vidare läste jag inte... Skrollade aldrig så långt ner... :o)
Men efter det var fixat så dansade mailen in i telefonen så det bara visslade om det... Och även kalender och sådant... Riktigt Skitbra faktiskt... ;o)






Men Sen efter att jag fick igång den så började ju det digra arbetet med att få över alla kontakter... Och det "kan" ju vara enkelt... Men så var inte fallet... Så jag fick till slut föra över dom via sim-kortet... Och när jag väl listat ut hur det funkade att ta in dom i BlackBerryn så gick ju även det bra...


Sen idag på eftermiddagen installerade jag PC-programmet till BlackBerry på PCn för att kunna anpassa den ändå mer och även ladda ner lite mer "kul" programvara i den och det "Började" också bra!... Efter det anslöt jag telefonen som jag skulle... Kanon BRA så långt!... ;o) Då frågade programmet efter lösenord... Och jag började leta igenom alla papper... Men inget lösenord gick att finna... Så då tänkte jag så klart att dom måste mena koderna för själva telefonen som jag angav tidigare för att få igång den... Det började med 5 försök... Och slutade så klart med att jag bara hade ett försök kvar!... Så då chansade jag på den sista troliga lösningen så klart!... alltså sista troliga lösenordet... Men det var FEL även det...


Ja då var det ju bara att börja om från början... SÅ SKULLE DET KUNNA HA VARIT I ALLA FALL!!!... Men det är klart att det inte var så... För istället svartnar telefonen... Lyses snabbt upp igen med vit skärm... som lyser i ca 1 min hur jag än trycker på den... Och sen svartnar skärmen... Hmmm... Tar då ur sladden och lyckas starta den... Men då är den helt tömd på ALLT... Verkligen 100% av ALLT jag fått in i den... Mailen väck... Kontakterna 250 st borta även dom!!!.... FAN FAN FAN Också!....



Så här kände jag mig "nästan" ;o)




Ja ja... Bara att börja om... anger adresser och lösenord igen för att kontakta företagets server... Och det går jätte bra!!!... NOT!!!... SKITEN funkar inte längre... Så nu är jag "back" på ruta 1 igen... eller rättare sagt ändå längre tillbaka... Jäkla Skit...


Men men... Får ringa företagets IT dam i morgon och be om hjälp!... Och jag är säker på att hon löser det... Och då är det ju bara att börja om från början igen...


Och precis så är ju livet... Går det åt helvete så gör det!...


TUR ATT DET BARA HANDLAR OM EN JÄKLA TELEFON! ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar