tisdag 9 november 2010

SNÖ... SNÖ... & SNÖ

Jaha... Då var vintern här igen då!


Och som vanligt så slår den till med ett "rungande" kylslaget och snöfyllt...
NU ÄR JAG HÄR!!!... Vintern alltså... ;o)


Och det snöar verkligen utav bara helvete rent ut sagt...


Det som jag ibland brukar tänka på när det blir extrema omslag i vädret till det sämre eller rättare sagt "farligare" rent trafik mässigt... Är att jag i vuxna år börjat tänka mer på dom stackare som råkar illa ut... Som idag t ex där en 20 årig tjej körde ihjäl sig helt i onödan bara för vinter väglaget... Jag vet inte rådande omständigheter runt själva olyckan, om det var hennes fel eller så... men får ändå en liten klump i hjärtat...


Jag har ju alltid haft pansarplåt mot hemskheter som INTE just drabbar mina nära & kära... Eller dom närmaste vännerna... Men börjar förbanne mig mjukna lite... Och verkar bry mig om även andra okända människor...


NEJ nu får jag skärpa mig!!!... ;o)


"""EN KAN INTE VA BLÖDIG!!!""" ;o)


Nu får jag skriva om något trevligare...


Vi köpte ny bil idag!!! ;o) Det är kul!!!... ;o)


Jag har ju checkat lite och valet stog mellan ny bil av medelkvalité... Eller Beg bil av bättre kvalité... Och Eva valde det senare alternativet.. och jag håller med så klart... Det blev en Honda Civic 1.8 - Sport... Jäkla fin kärra... Den gick otroligt bra... Helt och totalt fullutrustad... stor motor... och få mil...




För samma pris kunde vi alltså ha köpt ett antal NYA bilmärken... både Ford... Opel... Renault... Kia... o,s,v ryms i den budgeten som ny bilar... Men snacka om skillnad... Och inte bara i prestanda och kvalité utan även i säkerhet...




Så jag tror vi gjorde ett bra val... Kärran är riktigt fin... Har ju dessutom checkat med den tidigare ägaren och bara fått positiv feedback...


Och Eva fullkomligt älskade den... Och det tycker jag är kul... Hon pendlar ju ca 10 mil till jobbet varje dag och behöver ha en sjyst bil med lite krut i... Att den sen bjuder på både körglädje & Komfort... gör ju inte saken sämre... ;o)


Den passar min lilla fru perfekt... ;o)





Nej nu kanske man skulle ta och knyta sig för att i morgon ge sig ut i snöstormen igen... ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar