torsdag 11 november 2010

Fabriks-Besök

Jag var ju ner till Danmark med kunder på fabriksbesök för några veckor sedan... Och tänkte nu till slut skriva ett litet inlägg om det... Det blir mest bilder och inte så mycket text... men lite blir det i alla fall ;o)


Jag har valt att inte ha med några av kunderna på några igenkännande bilder... Utan bara mig själv och min kollega som även han är med på någon bild... Och det får han stå ut med... ;o)



Resan började på Arlanda där vi tog reguljär flyg till DK eftersom företagets jet var upptagen det datumet vi skulle åka ner... Bilderna här under är från Akademin som är företagets eget utbildnings center... Där jag själv varit på kurser 3 gånger a´2 veckor med ämnen som Pump-Teknik och Marknadsföring av lite högre grad... Himla kul att vara där nere och samtidigt träffa företags kollegor från hela välden...









Efter första eftermiddagen med fabriks besök och bowling åkte vi ut till Frisholt som är företagets egen Herrgård... Där vi bor och lever i riktigt bra miljö... Lugnt och stilla med god man och dryck... Det är som regel något mer sällskap där samtidigt... Denna gång var det kollegor från Holland som var där med sina kunder samtidigt... Himla kul att få prata lite Holländska.. ;o)
Skoja bara... Vi körde koncern språket... Med andra ord Engelska... ;o)










När vi är på fabriksbesök så är man ju som anställd i företaget så klart värd för sällskapet... Och så även bartender... ;o)


Middagen som serveras är alltid av absolut Världs-Klass... Både vad det gäller mat & dryck... Och smakar så klart också därför OERHÖRT BRA!... Super smarrigt med andra ord... ;o)





Dag 2 fortsatte vi med fabriksbesök på förmiddagen och avslutade med en lunch... Därefter for vi vidare med vår chaufför som körde oss till Århus...


Där vi checkade in på det anrika Danska Kungliga Hotellet ROYAL... Och det går inte av för hackor kan jag säga... Ett riktigt fint gammalt hotell med gamla anor... men i riktigt lyxig stil...










I Århus var vi så klart ute och flanerade och handlade även lite Whisky som jag skrev om i ett tidigare blogginlägg... Sen åt vi också även den kvällen en underbar middag på en restaurang nere vid Å-Boulevarden... Drack där också min äldsta Whisky hitintills... ;o) En 36 år gammal singelmaltare... Riktigt god... ;o)


Sen dag 3 var det dags att fara hem igen... Denna gång med GRUNDFOS-JETEN...





När vi kör dom här resorna så är man ju flygvärdinna... Men UTAN kort kjol... ;o) Och sen gäller det ju att försöka hinna få i sig lite mat själv också... ;o)






Det tar inte speciellt lång tid att flyga upp till Arlanda med den här kärran... ;o) Tar bara ca 40 min... Närmaste bilden här under är faktiskt på Ekolsunds-Viken... Och tittar man riktigt noga kan man faktiskt se bron...




Och så var vi nere på fast Svensk mark igen... ;o) Där blev vi upphämtade av privatjets folket... (vet inte vad det heter) och sen körda till tullen för att komma ut i terminal 5 där vi sen skingrades för hemfärd...

Det var en himla trevlig & uppskattad resa... Bilderna i detta inlägg är plåtade av min kollega Bengt...

Nej nu måste jag sätta lite fart här... ;o)

Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Vad kul det var att få se lite bilder från ditt arbete som du skriver så mycket om! :) Det ser onekligen ut som att ni har det riktigt bra på resorna. Härligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte :o)

    Ja ett jäkla skit jobb...
    Men någon måste ju göra det!
    ;o) ;o) ;o)

    *kram*

    SvaraRadera