lördag 27 november 2010

Sammandrag

Det var ju ett tag sedan jag skrev nu... Faktiskt en hel vecka!... Men det beror på att jag helt enkelt inte hunnit med!... Har varit lite mycket som vanligt!...






Men nu tänkte jag skriva ett litet sammandrag av idéer som farit genom huvudet i veckan! ;o)


Börjar med att jag fick rätt mot Ticknet... ;o) Tommy, Henke & jag var ju på Sthlms derbyt här förut och såg AIK spela brallorna av Djurgården för några veckor sedan... En kanon match... Men det hade ju varit ändå bättre om vi fått sitta på dom platserna jag betalade för... Nämligen Sektion A4... A-Läktare rad 8... Men det fick vi inte... För den delen var avstängd... istället fick vi kliva upp på B-Läktare... Rad 14... Då var jag inte lätt att ha att göra med för vakterna/värdarna... ;o) Men det var ju inte mycket att göra... platserna vi köpt hade nämligen tagits bort pga kravallrisken...


Men jag reklammerade det hela till Ticknet... Som skickade mig till Globe-Arena(Ericsson-Arena) och den tjejen gick vidare med ärendet till Djurgårdens VD-Jan Ednertz... OCH VAD TROR NI HAN SVARAR!!!.... Fan också....


Skoja bara... ;o)


Han var nämligen en jäkligt trevlig kille måste jag säga... ;o) För han gav oss alternativen pengarna tillbaka... Eller VIP Plåtar till nästa Derby som är hemmamatch för Djurgården och som går av stapeln den 11/1... Gissa vad vi valde?... Frågade Tommy och svaret var enkelt! ;o)




Så nu ska vi alltså se även det derbyt... Ut och fara bland Totalt "Galna" supportrar igen alltså... ;o) Men det är värt det... Tommy är riktigt galen i AIK och det är även Henke... Så dom tycker det är skitkul förstås.. ;o) Och det gör även jag så klart!... ;o)


Var ju och såg Djurgården mot Frölunda på Hovet nu i veckan också med kunder... Först en totalt "piss" dålig match... Men sen tog den fart och blev riktigt bra... men slutade tyvärr med straffar & förlust för DIF... Det var synd... Dom var värda seger...


Det var det... Och vad har mer hänt?... Hmmm... Ja jobbet rullar på i högt tempo... siffrorna är på "Full" bonus nivå!... Känns kul... Om det nu inte spricker i slutet förstås..




Och julen står snart för dörren!... Fan va fort det går... Kopplade in ljus-slingan i körsbärsträdet på framsidan av huset... Lyser upp väldigt fint... Och så med all snö som kommit är det mysigt när man kommer hem på kvällen och belysningen förutom fasaden även lyser upp snön på marken runt huset... Himla fint faktiskt!...


Just det stod vi och beundrade extra mycket i går kväll när vi kom hem från kompisarna Niclas & Susanne (Nästan grannar... Kompisar & Båtkompisar ;o) Det blev en sådan där mysig & rolig spontan grej!... Jäkligt kul att det blir så ibland... Det behöver ju inte alltid vara så planerat...




Vi hade suttit och pratat och druckit lite glögg med skön musik på och bl a pratat om intryck från begravningen för Evas kusin som vi var på igår... och sen precis börjat laga mat... När jag fick ett sms från Niclas om vi bänkat oss framför IDOL... Men det hade vi ju inte gjort ännu!... ;o) Så när vi käkat gick vi upp till dom och surrade över Whisky & Vin fram till 01.30... ;o) Sånt tycker jag är kul!... :o)


Ja visst ja... Kom på en sak till!... Har ju fått min "BlackBerry" nu!!!... Med andra ord min nya telefon... Eller telefon och telefon föresten... Det är ju förbanne mig en Dator mer än telefon... Så nu är man nåbar till 100% dygnets alla timmar... På Årets alla dagar!... Och det är ju SUPER BRA!!!.................. Eller?


Ja jag vet inte... Men har däremot redan listat ut hur man begränsar t ex mailen som studsar in i mobilen för jämnan... ;o) För det tror jag man måste göra... Annars blir man knäpp... Men har den så klart aktiverad på dagtid...


Övrigt hittills i dag så hade vi en väldigt skön och lång slappar morgon... ;o) Gick upp sent... Åt frukost länge... Och så körde vi familjestädning... Det går så mycket fortare då... Riktigt Bra...


Och nu ska min lilla söta fru och jag snart dra på oss snöskorna och ge oss ut och pulsa lite i snön... Ska bli skönt med lite frisk luft & samtidigt få röra lite mer på sig...


Nu har tiden gått... Och vi satt och fikade och knappade på IT-Luren(BlackBerry) istället!... ;o) Så promenaden får bli i morgon!... :o)


Så tills vi ses igen!... Ha det så bra!... ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar