måndag 7 juni 2010

HEADHUNTAD


Jag har ju nu under de senaste 15 åren jobbat med försäljning i varierande företag, (Före dess jobbade jag som "Röris" & saknar det ibland faktiskt)

Började min "Säljkarriär" på Företaget Brand & Säkerhet, med att knacka dörr och sälja inbrottslarm :o) Det var faktiskt jäkligt lärorikt, men samtidigt också fruktansvärt psykiskt jobbigt... Att få höra NEJ VI SKA INTE HA NÅGOT hela tiden ;o) men är precis likadan själv ;o)

Jobbade bara där i 6 veckor, de 2 första var utbildning med Ägaren av företaget, och sedan 4 veckor på fältet innan jag bestämde mig för att gå vidare :o)

Men det roliga var att JAG sålde 7 st kompletta larminstallationer för mellan 15.000 - 20.000 st under min månad, och den av mina 10 kollegor som var näst bäst sålde 1 st ;o) Så då kände jag att jag ville fortsätta med försäljning men med lite mer seriös inriktning ;o)


Har sedan dess jobbat på några olika företag, och på de allra flesta trivts väldigt bra. Trivs gör jag även i dag... Så pass bra att man nästan inte vill byta jobb längre :o)

HEAD - HUNTING ;o)


När jag var hemma med diskbråcket ringde dom från ett HEADHUNTING företag (IGEN ;o) Och erbjöd mig en ledande befattning inom ett nytt produkt område som dom ska starta upp. Det är ju smickrande ;o))) men skyllde på ryggen, men dom har ringt lite då och då under de senaste två månaderna och hört sig för om jag inte blivit bättre i ryggen, men jag har passat hela tiden, så dom gick vidare med andra och presenterade sina kandidater för sin uppdragsgivare som är en väldigt stor tillverkare av produkter inom min bransch.





Men i dag ringde dom igen, och föreslog att vi skulle träffas, och i kommande vecka också träffa Cheferna från Danmark, Tyskland & Holland... Dom erbjuder också en ingångs lön som skulle kännas "Ruggigt" fin att få in på kontot varje månad, förutom alla andra fördelar i form av pensions sparande, privat läkarvård & Alla andra grönaskogar som dom lovar ;o)


Så vad ska jag göra????

Har redan löst det... Jag tackar NEJ... Är jag dum i huvudet???


Nej jag känner faktiskt att jag inte är det... Och anledningen är att jag trivs väldigt bra på mitt företag i dag... och tjänar väl inte allt för dåligt heller... och har dessutom Jäkligt Härliga & Sjysta Arbetskamrater både i Sthlm & GBG... (självklart landsortskontoren också ;o)


Och heller inte minst mina kära kunder, som jag i så fall skulle vara tvungen att delvis släppa ansvaret för....


Så jag tackar Nej, Trots jäkligt lockande förmåner ;o) Pengar är inte allt, men i alla fall Väldigt viktigt... Jag får dra ett varv extra i löne förhandlingen med Chefen ;o)))


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Tror du gör rätt vännen:)
    Kram syrran

    SvaraRadera
  2. Hej Linda :o)

    Ja absolut.
    Men det är ändå kul att
    få förfrågan :o)

    *kram*

    SvaraRadera