söndag 27 juni 2010

DATA - TV

Har Funderat & Funderat & Funderat..... Sen jag skrev om vårat kommande DATA - TV Inköp senast........


Och Funderingarna kvarstår.... Finns det ingen Tekniskt Kunnig Människa i de "SÄLJANDE" Företag jag pratat med... SOM kan detta????????




Det är ju förbanne mig patetiskt.... Dom säljer gärna 1 TV & 1 Hårddisk.. Även Digital TV Sändningen.... Men inte en förbannad jäkla KOTTE kan det tekniska/elektroniska bakom det hela så att man kan få det att funka....



Det finns ett undantag, och det är Lyssna & Njuts (Bålstas Internet & TV leverantör) Montör (kommer inte ihåg hans namn) Som jag och Eva var inne och pratade med i Torsdags precis innan stängning när det bara var han kvar.... Och en sak är säker.... HAN Vet vad han pratar om.... Framför allt om man jämför de andra "gökarna" man rådfrågat i andra butiker :o)


Jag är ju bara en "Gammal - Rörmokare" men verkar ändå kunna så mycket mer ;o)
Hur är det möjligt ;o)))



Så du blir det nog så att vi köper en "Panasonic TX-P42G20E" och inte för att han sa det och dessutom hade den på lager ;o) Utan för att den är nummer 1 i TV - Väg.... Så jäkla grym...


(Jag gick runt och tittade på Media-Markt´s 200 aparater och den här var fullständigt överlägsen... INTE Dyrast heller ;o)


Tror jag kommer köpa den hos Lyssna & Njut även om den är 2,500 :- dyrare där... Men tror jag kan få dom att krypa ner lite när jag kan bevisa pris-skillnaden ;o)


Den kunnige på Lyssna & Njut kunde svara på i stort sätt alla frågor... Och gav också rätt svar på dom.... Så en Plastma från Panasonic med ett G i mitten på produkt-betäckningen får det bli ;o)


Att jag skriver så ang G:et beror på att den finns med ett X också... Men det är en helt annan TV... säkert bra den också.... Men den här Panasonic TX-P42G20E har SÅ himla mycket mer finesser... Kommer nu bl,a kunna spela in digitalt och pausa program direkt i den hård-disk jag kommer ansluta via USB till TV´n....



Kommer ju så klart ;o))) Även ha en separat hård-disk för surfning & Web-Tv tittande precis som jag har idag....


Nej du börjar det bli dags att hoppa in i Duschen, och sen fixa middag ;o)


Men innan dess måste jag bara visa detta film-Klipp ang en TV som INTE funkade ;o)








Kid Destroys TV Prank - Watch more Funny Videos

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar