lördag 12 juni 2010

BAKLUCKE - LOPPIS

Jaha... Då har man genomfört sin första loppis som utställare ;o)
(har väl ärligt talat knappt heller satt min fot på någon förrut ;o)


Jag måste ju till att börja med säga att det inte över huvudtaget var "min" idé, Utan så klart min kära frus initiativ till 700% ;o) Så det var bara att lyda blint ;o)))




Jag försökte väl slingra mig lite först, men gick till slut med på att hänga på och vara loppis säljare......


Så jag får ut i garaget och började rota runt bland alla grejer som jag kanske e,v skulle kunna tänka mig att sälja... Eller rättare sagt "Skänka" För det är ju i princip det man gör...


Men jag tycker det är känns bra... Jag rotade fram en vid variation av verktyg och bra & ha grejer som jag hade dubbletter av, eller saker som jag inte ansåg mig behöva längre...


Och det gick relativt bra, trotts Stormbyar, och sporadiskt spritt duggregn till och från hela tiden, så fick vi en del sålt i alla fall, även om folket i byn inte direkt sprang man ur huset bara för att det var loppis ;o) Men som sagt, det var "Pissväder" så vi får vara nöjda ändå :o)





Och priserna satte vi ju så pass lågt att det nästan var "Gratis" utdelning... Och vi sålde som sagt av en hel del prylar både Eva & jag trotts vädret :o)


På vägen hem svängde vi förbi Återvinnings stationen och ställde av ytterligare en del prylar i deras bytes stuga, så kommer dom kanske till lite nytta i alla fall.




(Den här solen såg vi inte idag tyvärr)




För det är ju just det som är det fina med loppmarknader... (har inte tänkt på det förrut) Men faktum är ju att grejer som man själv inte ser något värde i, kan ju andra bli Skäla-Glada att få köpa för en billig peng... och så var det faktiskt... Eva sålde en vid skål i blått(konsthantverk) inköpt på Liseberg, till en kvinna för 10 :- och hon blev så glad att hon köpte flera grejer av bara farten, och när jag dessutom tog fram en påse till henne att bära grejerna i, så köpte hon en fiske våg från min bordshalva också av bara farten för att väga hundfoder med ;o)


Kul att man kan glädja med så små medel :o)


Så jag kan varmt rekommendera er andra att prova på att ställa ut på loppis ;o)


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. En utmanare till Värsta marknad... ?

    SvaraRadera
  2. Det vet jag faktiskt inte...
    Har aldrig varit på Värsta marknad...
    Men på Gröna-Dalen är det i alla fall ett
    väldigt varierat utbud...
    och riktigt kul faktiskt :o)

    SvaraRadera