lördag 5 juni 2010

*** Grill *** Grill *** Grill ***


Nu när sommar vädret är här är det ju så Skönt... Mysigt... & Gott att få grilla ;o)))


Har haft WEBER grillar länge, men för 3 år sedan köpte jag en Landman grill. En riktigt "Stor" och bastant sak som jag verkligen var nöjd med från början, bl,a för att locket hade gångjärn så man kunde fälla upp det utan att behöva lägga ner det på marken eller behöva stå och hålla i det när man vänder köttet, och den funktionen hade inte WEBER då....

Men nu har dom det ;o))) Så vad göra, Jo köpa en ny WEBER så klart ;o)))


Det blev en WEBER ONE-TOUCH PRO CLASSIC med avställningsbord och grejer... Helt kanon faktiskt... Monterade ihop den i Torsdags kväll när jag kom hem från min 2 nätters turné ;o) (Jobb alltså ;o)



Då direkt när jag kom hem så monterade jag ihop den... Och jag måste ge WEBER en stor Eloge för deras extremt bra passform på grejerna... det är verkligen mm passning...
Men det är klart... Betalar man 3.700 :- för en kolgrill så ska väl passformen vara ypperlig :o)
(Även om jag "bara" betalade 2.600 :- för den på BAUHAUS ;o)))


Så nu blev det grillning av Falukorv i Torsdags... Grillning av Lax i Fredags och idag Lördag blir det grillning av Fläskfilé... Majskolvar... & Halloumi ;o))) ***Smarrigt***



Det blir 3 st Filéer på en gång, för i dag har Tommy sin avslutningsbal med Limo-Ridé som jag skrev om förrut. och då kommer det lite goá vänner & släkt för att kolla ;o)
Så efter vi kollat på Tommy och hans polares Limo-Ridé åker vi hem igen och kör Grillfest ;o)
(Tommy är ju då på balen, men det blir säkert över till honom också ;o)


Grill skola med Robert Gustavsson ;o)))






Oooohhhhh vad jag älskar Sommaren med Sol... Värme... Grillning... o,s,v... o,s,v.... ;o)))

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar