lördag 19 juni 2010

Dags att Köpa Ny TV

Ja nu börjar det bli läge att hiva ut den "Gamla" Data - TV´n och istället sätta in en NY med alla nya finesser ;o)


Vi har ju haft DATA TV dom senaste åren med en maskin från Wellton-Way. Och det är alltså en dator med dubbla TV-Kort och ett inbyggt Media-Center som gör att man kan spela in flera olika program och samtidigt pausa i sändning och även då kunna hoppa över reklamen...




Det här är ju då något som man blivit riktigt bortskämd med :o) Så nu när det är dags att byta ut det gammla, så kan man ju inte gå tillbaka och bara köra "Vanlig" TV. Utan det måste så klart vara samma sak... Eller rättare sagt ändå bättre, och framför allt både utrustningen & mediat i bättre kvalité ;o)


Så NU är jakten igång för att få ihop det... För när man pratar med Lyssna & Njut, som är vår lokala leverantör av kabel TV (Alltså DVB-C = Marksänd digital TV) så är det inte helt enkelt att få allt att lira tillsammans... OM man nu inte köper allt från dom så klart ;o) Jag var faktiskt helt inne på att handla rubbet hos dom, men dom kan inte erbjuda den utrustningen som jag vill ha... Därför håller jag nu på att sätter mig in den digitala TV Djungeln för egen maskin...
Får se hur det slutar... BRA hoppas jag i alla fall ;o)))


TV´n som jag är inne på är en Philips 42PFL8404H och den har DIVERSE FUNKTIONER som jag gillar... Bl,a Ambilight Spectra som alltså speglar vägen bakom i sändningens färger... och inte minst har den VGA ingång för att köra skärmen via datorn....

Datorn som jag tänkt använda är en Acer AspireRevo R3610 2GB/320GB som har allt i sig som vi behöver + en hel del EXTRA ;o) Sen är den också utrustad med Operativ systemet Windows 7 som vi också har på den nya hem datorn i nätverket, vilket gör att dom två burkarna kan laja tillsammans ;o) Och Windows 7 har ju också sitt MEDIA CENTER... Och det är ett system för att kunna se TV och även spela in sändningarna samt få in TV Tablån och kunna spela in efter den bara med en knapptryckning... precis som vi har det idag... Fast ändå bättre ;o)))



Kanon Bra med andra ord ;o)


Så nu är det bara att handla ihop paketet och köra ;o))) Nästan i alla fall... Måste bara stämma av alla signaler hit och dit så jag vet att det lirar ihop ;o)


Vore kul med lite inputs från er som läser om era erfarenheter och kunskap om detta så att jag inte gör fel... eller om det är något jag HELT MISSAT gällande det hela...


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar