söndag 7 mars 2010

*** Vår ***

Jag och Hasse var ner en sväng i båtklubben och tog av lite snö från täckställningen.

Och nu har det blivit riktigt skönt senvinterväder, nästan så man börjar känna att det snart är VÅR :o)))

Den här kulna vinterbilden känns nu långt borta ;o) Djävulskt Skönt ;o)

Och i veckan nu så fuskar vi ju lite och drar till värmen för att mjuka upp den vinterstela kroppen lite ;o)

Så här ser väderläget ut nu för kommande vecka ;o) Attans va tråkigt ;o)


Sen när man kommer hem igen är det ju bara att försöka sätta i gång med Båtförberedelserna.

Som jag skrivit förrut, så kommer jag ju inte att göra allt till kommande säsong, utan sparar egentligen det mesta till nästa vinter, men ska ju i alla fall göra så mycket jag kan nu, och sen förbereda resten till nästa år. För det är ju inte bara själva jobbet som tar tid, utan just förberedelserna tar ju minst lika mycket tid.

En sak som i alla fall är skönt är att jag känner inte minsta stress ang båten längre, Utan kommer ta en sak i taget :o) Och målet är som sagt ha henne i SUPER SKICK till näst nästa säsong :o)

Här en Video men en typ av båttävling som skulle riktigt kul att se på riktigt :o)



Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar