onsdag 10 mars 2010

*** EGYPT *** HERE WE COME ***

Nu börjar det närma sig på RIKTIGT ;o)))

Har haft en kanondag :o)
Men kan ju börja med att säga att i morse kändes det inte alls så bra, vad det var vet jag inte, hade bara en sådan tråkig känsla i kroppen, lite orolig, tror det var resfeber :o)
Men efter en riktigt positiv och bra arbetsdag, så är jag nu hemma igen och håller på och packar för fullt, slog också upp varsin semester Whisky åt frugan & mig :o) det ger en lyxig & mysig känsla ;o) ***Skål*** ;o)

Eva har ju hållit på och packat hela tiden nu i veckan, medans jag började NU. Jag är ju en VAN packare, reser ju så mycket i jobbet och har därför en ruggig rutin på att packa :o) men NU, när man ska packa annat fick jag nästan KOMA, va fan ska jag ha med mig :o) men med lite inputs från min kära fru, så börjar det ordna sig ;o)

Skillnaden mot det vanliga packandet är ju att annars så ser man till att ha med sig kavajer/kostym och liknande, men nu är det badbrallor och linnen ;o) Är ju enkelt jag vet, men fick ändå någon form av KOMA ;o) men nu är jag på banan igen ;o) kanske är Whiskyn som gjorde "susen" ;o)))

Kamelernas Land ;o)


Snart kommer våra kära husvakter ;o) Var himla bra att dom kunde bo i huset nu när vi är borta, för när man nu har djur och grejer så är det ju inte bara och bara när man ska dra iväg.
Men nu fixar dom det, och när dom dessutom bor här hela tiden så är det ju kanon :o) Att vi sen får åka och införskaffa en ny dubbelsäng när vi är tillbaka för att den gamla blivit utsliten och fjädrarna sticker ur den som en gammal "Radiostation" är smällar man får ta ;o)))

I morgon bitti går vi upp vid 04.00 och drar iväg till Arlanda 04.45. vi har gått om tid på mig där, så man kan agera avstressat, flyger ju lite i jobbet då och då, och då är man oftast sent på plats, om man nu inte åker privat jeten förstås ;o) företaget har har det, men dom använder jag bara med kunder ner på fabriksbesök, vore ju drömmen att kunna nyttja dom privat ;o)))

Men men, nu är så klart så inte fallet, utan vi får trängas, men det ska nog gå bra :o)

Mysig Strand Ohh YES ;o)))


Vi bör vara framme på hotelet vid 2 tiden i morgon eftermiddag, och då lär man väl springa ner och ta ett dopp det första man gör, ska bli så jäkla skönt, och sen sätta sig i någon av barerna och dra en paraply drink ;o) Men man får vara lite försiktig med antalet drinkar, för efter vad jag läst på flera sidor med andra resenärers omdömen om den här anläggningen så är dom oerhört positiva och berömmande och inte minst så skriver ALLA att dom inte är snåla med spritet i drinkarna ;o) utan tvärtom, och det känns ju i alla fall tryggt ;o)

Vi ska ju även dyka lite i Väldens bästa dykvatten alltså Rödahavet ;o)
Här är en liten film om dykningen ;o)

Abu Dabbab Reef Egypt 2008 - The funniest home videos are here

Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Är inte ett dugg avundsjuk!!! Haha ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Emma :o)
    Va bra att du inte är avundjuk ;o)
    Men igentligen behöver du ju inte vara det,
    du bor ju bra långt söderut numera :o)
    men kanske ändå inte riktigt lika varmt som i Egypten ;o)))

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Finns både Wokad och Grillad Gnu. Ta med något recept hem :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Reine :o)
    Ja jag ska försöka fixa det åt dig :o)
    Men det blir nog kamel istället, men det borde väl funka ;o)

    SvaraRadera