söndag 21 mars 2010

*** Back Home Again ***

Ja då var vi hemma igen efter våran Egypten semester :o)

Jag har fått lite dubbla intryck efter den här resan, (är ju som jag skrev tidigare ingen van charterresenär) Men nu har vi i alla fall provat det igen :o) och jag kan säga så här, tyvärr så är det nog inte vår "grej"

Blir säkert någon mer charterresa någon gång, men DET blir i alla fall INTE till Egypten.

Jag låter nu lite väl negativ kanske, framför allt för alla er som verkligen gillar Egypten, för ni är många, och jag förstår er helt och fullt. Jag ska dra en massa positiva saker snart ;o)

Men måste berätta varför JAG blev så negativ, och det är egentligen bara två saker, spriten var inhemskt jävla skitsprit, som smakade riktigt taskigt hemkört, smaken sken igenom även i drinkarna, och detta trots att vi valt ett lite dyrare ställe där även den importerade spriten ingick i All Inklusive, men spriten var den samma även i dom flaskorna :o) Sen var det också SKITSJUKAN :o) Enligt VINGS reseguider så "torskar" mellan 40 - 50% av alla Turister som åker till Egypten på magsjuka, och av dom så åker ca 10% på en allvarligare variant där man behöver läkarvård, GISSA vilken sort JAG torskade på ;o)))


Blev alltså så jäkla dålig, att jag fick ligga med dropp, och i dropp påsarna satte dom i sprutor med antibiotika. När man låg där och väntade på att droppet skulle rinna i en, så såg dropp påsarna ut som jäkla julgranar med alla kanyler i sig :o)

MEN NU FÅR DET VARA SLUT PÅ GNÄLLANDE OCH TYCKA SYND OM SIG SJÄLV ;o)))


Vi hade det trots allt även riktigt riktigt mysigt ;o)

Anläggningen vi bodde på var helt fantastisk. En stor anläggning med ett jätte polområde, 4 st a la carte Restauranger med mycket god mat, + en buffé Restaurang med ett otroligt utbud, det fanns i princip ALLT i matväg. A la carte Restaurangerna var olika inriktade, 1 Mexikansk, 1 Asiatisk, 1 Italiensk & 1 Orientalisk, mat & service var genomgående av OERHÖRT bra kvalité

Anläggningen i övrigt var även den OTROLIGT fin, kanon stort och exklusivt polområde, med MASSOR av barer överallt, där dom även serverade luncher, glass & tilltugg hela dagarna.

Även stranden var fin och trevlig, även där så klart ett par barer :o)

Sist med inte minst så måste jag också berömma personalen, dom små Egyptierna som hela tiden var trevliga och snälla, och verkligen gjorde sitt yttersta för att vi skulle ha det så bra det bara gick :o) Och det lyckades dom med, förutom att jag deckade i magsjukan förstås, och egentligen bara kunde tillgodogöra mig 1/3 del av tiden :(

Men men, sånt är livet :o)))

Over and Out ;o)

8 kommentarer:

  1. Stackare!! Övriga familjen överlevde också?!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena :o)

    Jadå dom fick en liten släng dom också, men bara en mildare släng som gick över på någon dag. Men jag tyckte det var lika bra att ta det rejält på en gång ;o)))

    SvaraRadera
  3. Eva som hade satsat på hur fräcka kläder som helst. Å så går du och ulkar. Det är ju inte snällt.... Alvarlig talat. Faaan va trist, när man väl kommer i väg. Borta bra osv osv.. Hoppas Eva får bruk för grejerna i sommar i stället !

    SvaraRadera
  4. Hej Reine :o)

    Ja det lär hon säkert få :o)
    Visst var det trist att resan inte blev riktigt som vi hade tänkt, men men Shit Happens ;o)))
    Och nu mår vi bra :o) Och vi hade himla trevligt till stor del av resan också ;o)
    Nu får man se framåt mot våren och båtfixningen istället :o)

    SvaraRadera
  5. Välkomna hem! För lite sprit då blir det sådär! (skoja bara). Det enda negativa m Egypten är ju just att de har andra hemska baciller som lätt sätter våra skandinaviska magar ur spel! Ni verkar ha haft det bra utöver att du blev dålig! Ska bli jättekul o höra mer o se bilder! (vet inte om vi skall jämföra färg då jag nu varit hemma ett par veckor o ligger efter....) Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Nämen shit va tråkigt och höra Magnus! Stackare! Vilken jäkla otur att du åkte på en sån där ordentlig omgång, mamma och Tommy måste ha varit jätteoroliga för dig. Skönt att ni är hemma igen och mår bra och roligt och höra ändå att anläggningen och maten var till belåtenhet iallafall. Längtar till när vi ses och ni kan visa bilder och berätta mer!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Lotta.
    Ja du har helt rätt ;o) Det var aldeles för lite SPRIT ;o))) Ja deras baciller var inte att leka med :o) men men, jag överlevde ju i alla fall :o)
    Ja på Lördag får vi stämma av och jämföra för genomförda resor, och se vem som var bäst över lite god mat & dryck, men utan bakterier ;o)
    Och solbrännan måste vi ju också jämföra, men jag pressade ju som en galning utan solskydd sista dagen, så nu har jag tappat huden 2 gånger redan, och är mera ROSA i färgen ;o)))
    *kram*

    SvaraRadera
  8. Hej Charlotte.
    Ja jag fick mig en resa som hette duga :o)
    men det var himla mysigt också, förutom just magsjukan. Och anläggningen var ju grymt bra.
    Men det lär inte bli någon mer resa till Egypten :o) Vi får prova något annat nästa gång. Ja vi får träffas och stämma av sen, är ju snart dags för PÅSKFEST ;o)))
    *kram*

    SvaraRadera