måndag 29 mars 2010

*** BEACH 2010 *** No.10

Nu var det länge sen jag skrev i min lilla BEACH 2010 följetong ;o) Så jag får väl lov att göra ett litet inlägg i det ämnet igen :o)

När vi var i Egypten så rasade jag i vikt, så jag kan varmt rekommendera att åka dit och banta ;o) men det var ju egentligen inte därför vi åkte dit kanske men i alla fall :o) Jag vägde ca 5 kg mindre när jag kom hem därifrån än när jag åkte, fastän jag hade trott jag skulle gå upp några kg, men det var som sagt magsjukan som ställde till det, men det har jag nu nästan gått upp igen. Men det är inte så konstigt, jag var ju helt jäkla utmärglad när jag kom hem ;o)

Jag har ju haft jäkligt mycket OSUNT (Fetmat & Mycket dryck) leverne på sistone p,g,a mitt jobb, men har ändå under tiden tänkt mig för och inte svevat ut i kalorifrossa alltför mycket ändå.

Och nu är jag rejält laddad igen och skärper nu upp mig några snäpp ;o) När jag körde min Måndagsvägning i morse så visade vågen lite nedåt igen :o) Så nu är den totala viktnedgången hittills 10,7 kg. ;o)))
Om man tänker att man gått ner 10 kg låter det inte så mycket, men om man tänker sig att en 10 liters hink med fett försvunnit från kroppen låter det mycket mer :o)))

Och det känns faktiskt riktigt riktigt bra :o))) hade väl kanske innan jag inledde BEACH 2010 trott att jag nu skulle vara i alla fall 15 kg nedåt, men men, en sak är väldigt säker när man gör omställningar i sina väldigt väl inlärda vanor, det är inte ENKELT.

Det kan ju vara enkelt att säga & att intala sig och även väldigt enkelt hur man SKA göra, men sen kommer den svåra nöten. DET GÄLLER FRAMFÖR ALLT ATT ORKA HÅLLA I OCH ORKA HÅLLA MOTIVATIONEN UPPE och förstå att man inte kan gå tillbaka till den gamla livsstilen.

Och för mig funkar det faktiskt att orka hålla i, kommer hela tiden tillbaka till mitt NYA LIV gång på gång ;o) Har ju på sistone inte kunnat röra på mig så himla mycket, alltså inte VARJE dag, utan bara ca 4 gånger i veckan. Men nu när inspirationen har återvänt i alla fall till 90% igen så drog jag först ut och POWER WALKADE med stavarna 1 timme & 10 minuter tidigt i morse och sen ut 55 minuter åter igen med stavarna nu i kväll.


OCH DÅ KÄNNER JAG MIG DJÄVULSKT DUKTIG ;o))) på RIKTIGT faktiskt :o)

Det är flera saker som hjälper mig i min kamp mot mitt gamla liv, bl,a annat min starka vilja o,s,v men framförallt är det nog att jag här skriver om BEACH 2010 :o) och vill därför inte vika ner mig och förlora kampen ;o) Och det är ju bra att jag känner så :o)

Att se en sån här video hjälper ju också till med motivationen :o)


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Du är så jäkla grym!

    SvaraRadera
  2. Hej Marie ;o)

    Tack :o)
    Jag hörde att ni klarade er från Egypten syndromet(diareè), Lyllos er ;o)

    *kram*

    SvaraRadera