söndag 1 juli 2012

Sommar... Sol & Värme!...

Tja ba tjena hallå!... ;o)


Nu var det förbanne mig länge sedan jag gjorde ett blogginlägg!... Alldeles för länge sen egentligen... En del kanske tycker att det varit skönt utan mina små inlägg!... ;o) MEN nu är friden över!... ;o)))


Det har hänt förbannat mycket sedan jag skrev sist... Men kommer inte skriva om allt nu!... Mest bara lite om båten...


Vi var ute en första sväng och övernattade för en månad sedan ungefär... Hade då en kanon mysig helg i glada båtvänners sällskap och satt långt in på morgonen dag 2 och bara "myste"!... :o)


Problemen kom sedan när vi var på väg hem... Vädret var bra och vi satt uppe på flybridge och bara njöt... och låg bara och körde 7 knop... Halvvägs hem fick jag lite "gas sug" och drog på så vi gick upp i planing... kanon mysigt att sitta där uppe och känna 6.5 ton båt lyfta sig upp ur vattnet och samtidigt höra de 2 stora dieslarna jobba i bak!... MUMMA!... ;o) Men när jag skulle sjystera lite på trimplanen så larmade plottern för låg batterispänning!... SHIT!... Inte bra...


Mätte när vi kom hem att vi inte hade någon laddning... Så nu började felsökning!... Fick enormt mycket hjälp från båt kompisarna och till lika jäkligt elkunniga Reine & Björn!... Utan er hade det inte gått!... Fick även hjälp från en man i gbg som var med och konstruerade den typ av ladd dator som båten är utrustad med... (TWC)...


Felet visade sig efter mycket om och men vara generatorerna!... Billigt!... ;o) Ja faktiskt!... Allting är ju relativt!... ;o) En mindre utlandsresa hade man ju kunnat göra istället... ;o) Men ändå förhållandevis billigt mot vad det hade kunna kosta om jag inte haft den "enormt braiga hjälpen" från båt polarna!...


Så vi fick fart på grejerna och kunde vara ute på sjön och fira midsommar!... Hade det verkligen super härligt!... En av de absolut bästa midsommrar på länge!... Tack allihopa för kanon mysigt sällskap!... :o)


Nej nu måste jag sätta fart med annat...


Over and Out!... ;o)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar