söndag 8 juli 2012

Bensin till Diesel

Godmorgon alla morgon pigga semester firare!... ;o)))


Har ett dilemma!... Ska åka till stäkets sjömack och tanka upp 100 pannor "båtdiesel" i dunk så jag sen tar mig till närmaste sjömack med "skutan" och där då tanka upp resterande 600 liter... Och med båtdiesel menar jag den etanolfria diesel dom har på sjömackarna... Det är 5 % etanol iblandning på "landmackarna"... Men åter till själva frågan!... ;o) Har i jeepdunkarna tidigare haft bensin!... Måste jag skölja ur dom med diesel innan jag fyller upp dom för att få bort bensin skvätten i dunkarna... Eller spelar det ingen roll med dom dropparna bensin i tankarna?...


Väldigt tacksam för input!... Har inte koll riktigt själv på detta!... Någon som vet?


Over and Out!... ;o)

3 kommentarer:

  1. Inga problem slå i en skvätt 2-takts olja eftersom bensinen minskar smörjningen av dieseln

    SvaraRadera
  2. Tjenare Robban :o)

    Ok, då ska jag tänka på det nästa gång!...
    Nu tog jag det säkra före det osäkra och sköljde ur dunkarna med en skvätt diesel i varje... :o)

    SvaraRadera
  3. Det klokt att slå i lite olja som "kompensation" Ända som kan hända då, är att den kan ryka liite extra ett tag.

    SvaraRadera