tisdag 3 juli 2012

Båtvärmare

Ja då har man varit nere och skruvat lite i båten igen då!... Finns alltid något att göra... Det jag håller på med nu är att försöka få fart på båtvärmaren igen!...


Den funkade tidigare... Eller rättare sagt den funkade lite till och från!... Och som förra ägaren sa... strular det är det bara att knacka lite på bräslepumpen till värmaren så hoppar den igång!...


JO MEN VISST!... Det känns tryggt!... ;o) Hur som så funkade knepet med knackning ett tag... Men nu har den lagt av helt... Så jag har har nu monterat bort pumpen för att lämna den till värmedoktorn i spånga som är en jäkel på värmare!... Har haft hjälp av honom förrut också...


Blandannat när spishällen la av... För alla har väl en Wallas glas hälls spis i båten?... ;o) Nehe... Skämt och sido så var jag på G att slänga ur den och sätta i gasol istället... Men så kollade jag lite på nätet och fick se att vår var relativt ny... och dessutom kostade 12 stora sedlar... Så då gav vi den en chans... ;o) Och den funkar kanon...


Men åter hjälpen från värmedoktorn... Ringde honom när spisen inte gick igång och fick intruktioner via telefon... Och så vipps så hoppade den igång!...  :o)


Nej nu tror jag att det är läge att gå ut till ateljen och skapa lite igen!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar