torsdag 5 juli 2012

Plötsligt händer DET!...

Ja då var det dags att skriva lite igen!... ;o) Kan nästan inte bärga mig!... Jag måste bara berätta!!!...


Nej Jag ska inte bli pappa igen!... Inte ännu i alla fall!... ;o) Utan det jag vill berätta är att NU FUNGERAR BÅTVÄRMAREN!!!... Shit va NICE!... ;o)


Hade bränslepumpen till värmaren inlämnad hos värmedoktorn som jag nämnt tidigare... Och i kväll så monterade jag den och körde igång!... Höll Tummarna som en kamel!... Ja eller i alla fall väldigt hårt för att det skulle funka!... MEN det gjorde det inte!... Ringde Kjelle värmedoktor för att få bekräftat att jag monterat bränsle/diesel slangarna rätt... Och ja det hade jag... Hmmmm.... Ja hopp... Vad göra nu!...


Jo jag skulle precis börja demontera insidan av aktern mot akterdäcket för att komma åt värmaren när jag plötsligt fick en idé!...  Jag måste ju mäta så pumpen får pulver/spänning från värmaren!... Det har jag lärt mig efter laddnings strulet av Reine & Björn!... ;o) Så jag plockade fram elektronik instrumentet och startade värmaren... först inget utslag... Men efter ett par sekunder fick jag mätning i puls/intervall... Och pumpen började pumpa diesel!... YES... YES... YES... Now We Talking!... Och väldigt snart började det strömma varmluft ut utblåsen inne i båten!...


Satte mig på akterdäcket och bara njöt av att jag äntligen fått fart på värmaren igen!... Och tänkte att nu hade det varit gott med en kall öl!... Men det gick ju inte!... Har ju alltid bilen med mig ner!... MEN så plötsligt kom jag ju på att så var ju inte fallet denna soliga kväll!... Bilen står hos glasmästaren för byte av vindruta så jag tog cykeln ner till klubben!... :o) Så på 2 röda studsade jag in och hämtade en kall pilsner ur kylen!... mmm... ;o)


Och när jag satt där ensam i bak och njöt av välbefinnande fick jag se en klubbkamrat komma inglidande i klubben... Men inte för egna maskiner... Utan bogserad!... Sånt är inte kul!... Har själv varit med om det... Så jag sprang bort till deras brygga och hjälpte dom få in båten på sin plats... De hade nyligen börjat semester och skulle ut över natten med lite gäster... Men det sket sig kapitalt!... Men förmodligen är det lätt fixat!... Båda maskinerna la av med 1 min mellanrum... Så det är "bara" ett bränsle problem... Men ändå inte kul!...


Men så är båtlivet i ett nötskal!... När grejerna funkar ska man passa på att njuta i 180!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar