onsdag 25 april 2012

Onsdag kväll

Ja då sitter man här igen då!... :o)  Tänkte skriva ett litet inlägg om ingenting!... ;o)


Eller riktigt så kanske det inte är föresten... Men utan att skriva om Båt, Whisky, Målning eller annat... Men lite blir det om BEACH 2012... ;o)


Men börjar med att säga att vi nyss har ätit en express måltid för Eva skulle iväg på gympa och yoga pass... Så jag lagade i ordning en fisksoppa nu i kväll innan hon och Tommy kom hem... Basen är kelda´s fisk och skaldjurs soppa... Inte så "superavanserat" med andra ord... ;o) Men sen hade jag i några bitar lax, ett pkt sej och lite räkor... Slog även i en skvätt vitt vin och kryddade upp den med nymalen vitpeppar... Riktigt smarrigt!... ;o)




I Övrigt sedan i söndags håller jag igen lite... Och det är pga att jag svävat ut lite i mina rutiner gällande mat och dryck men kanske allra mest på snacks... och därmed gått upp några kg... Men så klart "långt i från" där jag var tidigare... Har förstås ökat muskelmassan ganska mycket av mitt stadiga gymande... Lyfter dubbelt nu mot när jag körde igång för ett år sedan!... ;o) Och muskler VÄGER... Men känner ändå att jag vill komma ner några pannor och ändra lite på mina rutiner... Så nu har jag gjort det!... ;o) Och vågen dimper nedåt kg efter kg... Känns skönt!... :o)






Sitter här och smuttar på en ESPRESSO föresten!... Grymt gott!... :o) Jag har ju (till låns) en "Francis Francis" maskin, och den gör riktigt bra kaffe... Men det är inte riktigt min förtjänst... ;o) För det går i princip inte att misslyckas med den eftersom det är en "pod" maskin... Bara att se till att vattentempen ligger närmare 100 när man börjar brygga så blir det kanon!... :o)






Köper kaffet ILLY (pod´s) som är riktigt bra... Problemet är bara att det inte finns på så många ställen... Skulle beställa på nätet tänkte jag... Men SHIT va dom tar betalt!... Eller rättare sagt tar ut hög frakt!... Skulle få betala 105 :- för ILLY kaffet (36 pod´s) och på det la dom sen 49 :- i frakt!... Hur tänker dom???... Tror dom folk är hur jäkla pantade som helst?... Mailade till dom och skrev det men på ett "mjukare sätt" och fick då ett halvgiftigt svar att det var fraktfritt över 500 :- Och då kontrade jag med att jag inte hade någon lust att köpa ett 2 årsbehov på en gång eftersom vad jag vet är kaffe en färskvara... Då blev det tyst!... ;o) Hittade istället när jag for förbi Järfälla "mitt kära" kaffe på Hemköp i jakan för 89 :- paketet!... ;o) Känns bra!... ;o)






Nej nu ska jag gå och göra en ny njutningsfull espresso tror jag... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar