torsdag 26 april 2012

Galningar på vägen

Rubriken är precis vad detta inlägg kommer handla om!...


VILKA DJÄVLA IDIOTER DET FINNS UTE PÅ VÄGARNA!!!...





Folk dör alldeles för ofta bara för att det finns andra medtrafikanter som kör bil utan HJÄRNA!!!... Ibland till och med i "sina sinnens fulla bruk"...


Nu vet jag att flera av er som känner mig "tänker" att jag tar mig vatten över huvudet och "kastar sten i glashus"... OK... Lite rätt!... Jag kan stå på!... Men jag gör det med respekt för den "trafik & situation" som råder "just då" och "just där"!...


Varför skriver jag då detta nu!... JO i morse vid 06.20 när jag är halvvägs till Uppsala på den lilla ginande kostigen (delvis gamla sthlmsvägen) så ser jag en bil som gör det ena dumma omkörningen efter den andra... Eller ser och ser föresten... Det var ju så förbannat tät dimma så man knappt såg motorhuven då och då!... Det var nästa så man fick känslan att föraren i den bilen hade dödslängtan...






Och när denna dåre "i" och "på ett backkrön" i en "högerkurva" utan sikt i denna "täta dimma" KÖR OM EN 24 METERS LÅNGTRADARE UTAN ATT SE ETT FÖRBANNADE SKIT!... Så fick jag nog!... Men tyvärr var det ju inget jag kunde göra för att personligen stoppa IDIOTEN... MEN jag ringde 112 och bad att få bli kopplad till Uppsala polisen... Rapporterade bil och regnummer och dom skickade omedelbart ut 2 sheriff kärror för att få stopp på dåren...


Hur det sen gick vet jag inte... Men kan bara hoppas att denna FULLSTÄNDIGT IQ BEFRIADE BILFÖRARE åkte fast!... Eller ändå bättre vore ju om FANSKAPET KÖRDE IHJÄL SIG!... Och det förhoppningsvis UTAN att ta med sig någon annan oskyldig trafikant!...


Så!... Nu har jag fått ösa ur mig gallan!... Dags för ett ;o)






Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar