onsdag 11 april 2012

Gäster i Trädgården

Nu i kväll när jag på väg ut i förrådet för att hämta in ett nytt 6-pack vichy så sneglade jag som vanligt ut över tomten bakom huset... Och blev då stående 2 sek och för att begrunda de kratrar som någon vänlig själ hjälpt mig att gräva i både gräsmatta och rabatter!...






VAD I HELVETE!!!...






Hade någon trevlig granne varit där med spade och "skojat" lite kanske!... ;o) Nej troligtvis inte för våra grannar runt om är väldigt trevliga!... :o) utan snarare är det den "vilt" växande vildsvins stam som finns här i byn...






Det var ett antal gropar av större modell och säkert en 100 tal "nos-hål"...


Var detta en engångs grej???... Eller kommer dom tillbaka i natt och gräver upp hela jäkla tomten denna gång???... Den som lever får se!... ;o)






Tips hur man håller "SVINEN" från tomten mottages gärna!...


Over and Out!... ;o)

4 kommentarer:

  1. Vilken grej! Har hört talas om att vildsvinen tar sig in på folks tomter och bökar runt sådär. Har du fått några bra tips på hur man håller dem borta?

    SvaraRadera
  2. Enligt vad jag hört, så är detta enda sättet för tätbebyggelse. http://www.granngarden.se/product/vildsvinsn-t-50m
    (skrev fel i det tidigare inlägget)

    SvaraRadera
  3. Hej igen Charlotte... ;o)

    Ja dom kan vara ena "riktiga svin" ;o)
    Bökar runt som sjutton...
    Ja jag har fått några tips, ska se
    vad jag kan göra om dom dyker upp igen...

    SvaraRadera
  4. Tack för tipser Reine!...

    Var in och kollade på det nu, och det verkar
    vara riktigt smidigt och vettigt!...

    Ska ha det i åtanke om dom dyker upp igen...

    SvaraRadera