tisdag 27 november 2012

Håll i Hatten!...

Lite töntig rubrik kanske!...  Får väl be om ursäkt för det!... ;)



Men hör nu och häpna!... Ytterligare ett lite förlegat uttryck kanske!... Men NU kommer det!...



Detta inlägg handlar INTE om min konst!... I alla fall inte som huvudämne... Kanske kastar in någon bild på de senaste alstren jag färdigställde i kväll som jag dessutom är väldigt nöjd med!... Men som sagt bara kanske!... ;)



Detta inlägg ska handla om bloggen!... Alltså min egen Blogg!... För nu har jag faktiskt hållit den igång sedan den 29 December 2009!... (se länk) Det är ett tag... ;) Har som ni märkt inte varit superaktiv under det senaste halvåret!... Tiden och "lusten" att just blogga dalade lite grann...



Men nu är jag i allra högsta grad igång igen när jag bloggar om min målning... Tröttar säkert ut en del... Men det är ju min blogg så osis om man "inte" gillar det!... ;))) Nu kom jag in på mitt konstnärsskap igen!... Jäklar också!... Kan liksom inte låta bli!... ;)








Detta var mitt allra första inlägg!... Inte så långt kanske men det presenterade i alla fall mina då absolut största intressen!... ;) Förutom min lilla familj förstås!... :)



Bilderna här under som kommer i en enda lång följd är skärmklipp jag precis tog från min besöksstatistik... Faktiskt lite kul att se statistiken totalt sett visar mest besökare gällande träning!... Men att den sista månaden ändrat sig till mest besökare på mina inlägg om konst!... Hade nästan lite planer på att starta en ny "konstblogg" och låta denna vila lite... Men kanske inte behöver det!... "NI" verkar ju hitta konsten på denna också!... ;)




Nej nu får det räcka med ordbajseri!... Här kommer statistiken!...





 
 
 
 
 
 
 



Kunde inte riktigt låta bli trots allt som jag varnade lite för från början!... Jag menar alltså låta bli att visa målningar!... ;) Här kommer nu alltså de 2 som jag färdigställde i kväll!... Motivet är kanske inte direkt okänt bland min konst!... MEN Tekniken och utseendet är lite annorlunda!... formatet på dessa målningar är 70 x 90 cm...



 
  



That´s all from me for now!...



Over and Out!... ;)

2 kommentarer:

  1. Gratulerar till uppmärksamheten i konstvärlden. Eftersom jag alltid tyck om dina verk så ser jag den som välförtjänt. Jag har en känsla av att de kommer att gå åt som smör i solsken. Du målar ju verkligen spontant och med kraft och det känns när man tittar på dem. Du har verkligen hittat en egen stil.
    Som sagt - GRATTIS - och fortsätt. Föreslagit E att ni ska bygga till en atelje åt dig..!
    Hälsningar
    Grumpy old man/Anders H

    SvaraRadera
  2. Tack Anders!... :)

    Jätte kul att du gillar alstren!...
    Och Som Daniel ägare/Hammarby Konsthandel sa:
    "Det här har ingen gjort förrut"... :)
    Så nu är det bara att "måla på" så att det finns lite
    mer att leverera "OM" det går bra!... ;)

    mvh
    Magnus

    SvaraRadera