söndag 25 november 2012

HAMMARBY KONSTHANDEL

Så där ja!... ;)))




Jag brukar ju skriva "Now We´re Talking"... OCH nu gör vi det på riktigt!... ;))) Känner mig oerhört priviligierad nu när en gallerist tagit in min konst i sitt sortiment!... Känns så klart extra bra eftersom HAMMARBY KONSTHANDEL (se länk) räknas som en av topp 10 gallerister i Sverige!...




Och känslan att (som jag nu gör) stå där i deras skyltfönster ut mot Ringvägen med en 1 x 1m stor målning är obeskrivlig!... Verkligen SUPER KUL!... Att sen de andra verken dom säljer BARA är kända konstnärer som "Christer Sandelin" - "Janna Kreuter" - "Peter Dahl" - "Jan Naliwajko" (och några till) Gör ju inte saken sämre!...




Som Daniel (ägare) säger så blir han kontaktad av ett 10-tal konstnärer/vecka som önskar få hänga/säljas på deras galleri... Men jag lyckades "krypa" igenom det lilla nålsöga som det är och få komma in hos dom!... Tänk så det kan bli!... "lilla jag"... ;)


 
 
 
 


ATT jag lyckades komma in är enligt Daniel för att det jag målar är något helt nytt som "han" verkligen tror på... Och dessutom säger sig ha letat efter!... Och att jag fyller upp ett tomrum som funnits i branschen med mina abstrakta och kurviga motiv!...




Nu tog han alltså in 10 av mina tavlor som en start istället för de 3 han pratade om tidigare när han bara sett dom på KONSTGALLERI.SE. Tavlorna gör sig så himla mycket bättre LIVE... Och det visar ju inte minst deras ökning från 3 till 10... ;)




Nu kommer min stora kurviga stå i skylten 1-2 veckor... Sedan varvar han med mina andra alster så att det ska finnas något nytt i skylten från mig... Från i Februari kommer deras säljare dessutom ha med ett antal av mina målningar när dom är ute hos konstföreningar och konsthandlare i Sverige & Norge och säljer konst!... Dessutom pratar han redan nu om att köra en vernissage på galleriet... Med BARA mina alster på väggarna och då bjuda in sina "konst kontakter" samtidigt som jag så klart också är med och pratar för varan!... SHIT... ;)))


 
 
 
 


MEN allt hänger ju på att det går bra och att folk är intresserade av min konst!... Daniel tror det kommer att gå jätte bra!... Och han borde veta vad han pratar om som en av de topp 10 handlare i Sverige som jag nämnde... MEN det återstår fortfarande att se!...




Har du vägarna förbi Sthlm så gå gärna in på Ringvägen 59 och ta en titt!... Om ca 1 vecka kommer han även ha med mina målningar på hemsidan... (de ska plåtas av dom först)




Bilderna du ser här i inlägget är de 10 dom valde ut nu som en start!...


Over and Out!... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar