söndag 18 november 2012

Nervöst & Spännande

Som rubrik för detta inlägg skulle det också kunna stå
Nervöst MEN Spännande!!!...


Självklart handlar inlägget om konst och skapande... Och lika självklart handlar det så klart om MITT Skapande!... Några tycker säkert att mitt tjatande och ständigt återkommande bildpubliseringar på FB med nya alster är förbannat tjatigt!... MEN Det skiter jag högaktningsfullt i... PÅ Riktigt!... ;)



Låter hårt skrivet... Och är så klart med lite ironi!... :) För jag bryr mig verkligen om vad ALLA tycker!... Dessutom extra mycket när det är saker jag själv skapar från ingenting!...






Minns väldigt väl min första utställning i Bålsta i våras som en av deltagarna på "Bålsta Art" utställningen... Och hur otroligt nervöst det var när allt folk stog där och tittade på det jag hade målat!... Känslan beskrivs bäst som att man känner sig NAKEN!... ;) För man har inget att gömma sig eller ta skydd bakom!... Utan det är bara att stå där och bli betraktad "tillsammans" med sina verk...






Fick under och efter den utställningen mycket positiv feedback!... Så jag har så klart fortsatt måla... Och det har gått bättre och bättre kan man säga!... ;)



Håller nu i skrivande stund på att bli "Upptäckt"... :) Jag målar så klart för att jag tycker det är kul som jag skrev i förra inlägget... MEN det gör ju inget OM andra också gillar det man åstadkommer!... ;)






Har som ni vet redan nu en utställning bokad på  Galleri Quirinus (se länk) som kontaktade mig och frågade om jag var intresserad av att ställa ut hos dom!... Shit!... Jätte kul... Självklart vill jag det!... Så där ställer jag ut V9-10... Börjar med vernissage fredagen den 1/3 2013...



Och nu har jag dessutom etablerat kontakt med Hammarby Konsthandel (se länk) som även dom vill ställa ut mina tavlor i sitt galleri på Ringvägen 59 i självaste huvudstaden!... SHIT IGEN!... Now We`re Talking!... Så från Lördag den 24/11 (kommande lördag) finns mina tavlor till beskådan i deras galleri!... Who Hoo!... ;) Sen från mitten på februari kommer dom dessutom ha med mina tavlor när dom reser runt i Sverige och Norge till sina kunder (konstföreningar och konsthandlare) och visar sin/min konst...






Känns även extra extra kul efter att Daniel (ägare) i går på telefon sa att min typ av målande är rätt i tiden och att det är PRECIS vad han letat efter!... Fan va kul!... Han sa dessutom att han nu ska ringa runt till sina kontakter och berätta att han hittat en ny spännande konstnär som heter Magnus Säker och även för sina kontakter självklart visa upp MINA målningar!... Tjo Hooo... ;)



Och det var faktiskt PRECIS så han uttryckte sig!... Snacka om "EGO BOOOST"... :)))



Sen vet man ju faktiskt inte hur det går!... MEN ännu så länge verkar det ju i alla fall väldigt lovande!... :)))






Har på skoj brukat skriva "snart på ett galleri nära dig" när jag lägger ut bilder på tavlorna... Och nu med lite tur kan det bli verklighet!... ;)



Avslutar detta inlägg med ett LITET "förlåt" igen för mitt målar kludd tjatande!... ;)


Over and Out!... ;)



2 kommentarer: