måndag 10 december 2012

Målning/upplevelse

När man "skapar" kan man säkert uppfattas som lite annorlunda ibland!... :)


Det jag tänker på är motiven jag målar... Men det är det som är så skönt och fritt... Att kunna kalla sig konstnär och då kunna måla det som man för stunden vill!... ;)






Tex så växlar jag i motiv mellan rent abstrakta skapelser till former som ger lite mer vägledning i fantasin... som mina kurviga motiv...


Och det gör jag för att "jag vill" för jag målar verkligen precis det som för mig känns rätt!... Har nu precis börjat måla kvinna + man "igen"... Och det är ett motiv som jag hoppas kan ge de flesta beröring... Och då menar jag inte sexistiskt utan känslomässigt!... Det är meningen att man ska bli varm glad och harmonisk när man ser tavlan!...






För tänk om vi alla på detta "lilla klot" kunde stanna upp och bry oss lite mer om varandra!... Då tror jag "världen" skulle må bättre än vad den gör idag!...


Nu var jag lite djup!... MEN det behöver nog alla vara någon liten kort sekund ibland!... ;)


Nu är det bara att kasta sig in i arbetsveckans 180 tempo!... MEN Snart är det jul och återhämtningstid!... ;)


Over and Out!... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar