torsdag 27 december 2012

WoooHooo!...

Shit!... Shit!... Shit!...


Återigen ett blogg inlägg!... :) men det är inte därför jag skriver Shit!... X 3!... ;)


Utan anledningen till det är mailet som jag fick nu på morgonen och har kopierat in här under!...







Har dessutom "så klart" checkat av kontraktet och länkarna och det visar sig inte vara bondfångeri!... Utan tvärt om seriöst som tusan!... Är självklart en kostnad men ändå en relativt blygsam sådan!... Och provisionen som dessa "Världs Kända" gallerier tar enligt kontraktet är 70/30 med 70 till mig istället för 50/50 som är det vanligast förekommande i Sverige!... Dessutom kanske priset stiger "lite" fortare än planerat "om" man nu "kommer ut" även i USA!... Istället för de 4-6 tusen det rör sig om per tavla "ännu så länge" här hemma i Svedala ¨så kanske det kan hoppa dit ett par nollor till i slutet på summan!... Attans va tråkigt!... ;)))





Börjar "nästan" tro på "riktigt" att min Svenska gallerist Daniel Granberg som äger och driver "Hammarby Konsthandel" har rätt när han sa att jag målar unikt och att jag gjorde det på mitt egna och utstickande sätt!... Dessutom så bevisade han det ju för mig när han "omgående" tog in 10 alster efter att först ha "ratat" mig i kategorin okända/namnlösa konstnärer!... Men det var INNAN han såg "mina" målningar!... ;)







Får nog förbanne mig ta en seriös funderare på detta!... :) för att köra vernissage på Broadway på vårkanten varken låter eller känns så där super tråkigt!... ;)


Visst ja!... Det går ju inte!... Skit också!...


Jag "jobbar" ju!...


Men kanske kan deala lite med chefen om någon veckas extra semester!... ;)


Nej nu ska jag plåta mina senaste och lägga ut dom på konstgalleri.se så kanske någon mer konstkännare från annan del av världen ser mig också!... :) både Japan... France... & Moskov ska vara bra bra har jag hört!... ;)


Nu har jag "skrutit" färdigt för "stunden" igen!... ;) Och försök ha överseende med mitt lilla skrytande... För detta känns "för mig" riktigt riktigt kul!... :)))


Over and Out!... ;)

4 kommentarer:

  1. Chefen kan nog bevilja semester, mot en viss ersättning så klart, kanske en tavla ? Hur som helst, Stort Grattis Magnus !!!!!

    SvaraRadera
  2. Fest hos Mange ....kul riktigt kul.. / Danne

    SvaraRadera
  3. Häftigt!! Låter ju helt sanslöst!

    SvaraRadera
  4. Tack Patrik, Danne & Charlotte!... :)

    Ja det är både sanlöst... galet... & spännande!... ;)

    Men heter man Säker så gör man ju!... ;)

    Skämt och sido så är det ju väldigt pinfärskt, så vi får se lite grann hur det utvecklar sig!... Men trots allt låter/verkar det riktigt lovande!... ;)

    //The Champ

    SvaraRadera