fredag 8 april 2011

Underbara Fredag

Fredag!... Yipppiiieeeeee... ;o)


Men jag tänkte ju inte skriva så mycket om just fredag egentligen!... Utan mera om den jätte mysiga middag vi hade i går kväll... När min lilla familj firade mig och min födelsedag!... :o)





Tack också för ALLA gratulationer på Facebook i går!... Verkligen jättekul!... Tackar och bockar!... :o)


Jag ville ju använda min grill armada för att göra en delikat middag... Men det blåste så fruktansvärt mycket så tända kolgrillen var ju inte att tänka på... Däremot så skulle det ju kunna funka med den nya och även nystylade gasolgrillen!... ;o)






Och med nystylad menar jag förstås den nåtade lackade teak jag klätt den med... Man kan ju inte bara låta den vara original... Utan man måste ju sätta sin egen personliga toutch på den!... ;o) Precis som jag gjorde med den nya webern förra året...






Gjorde det lite enkelt för mig med maten eftersom det blåste så förbannat mycket... Så jag körde pommes i ugnen... Men grillade marinerad oxfilé... Hallomi & Majskolvar på gasolgrillen!...






Jag har faktiskt inte grillat oxfilé tidigare... Men det blev riktigt riktigt gott!... Även fast det bara var på gasolgrillen!... Blir ju normalt mycket mer smak på kolgrill!... Tycker i alla fall jag... MEN... ;o) Sparade grenar från äppelträdet när jag klippte det här i veckan... Och använde dom som smak förstärkare i grillen... Och jäklar vad bra det blev... Det smakade verkligen grillat på riktigt!... :o)


Det hade jag nästan inte trott... Jag har ju alltid fnyst åt gasolgrillat förut... Men att jag nu faktiskt köpt en jag också är det Reine som är skuld till!... Tack Reine... ;o) Har ju varit varit med när han grillat på deras gasol... och tyckt det verkar smidigt... Och nu efter att ha blivit påverkad och köpt en egen så får jag ju lov att kapitulera... Gasolgrill är ok även det!... ;o) Och kombinationen med både kol och gasolgrill som man kör samtidigt måste bli helt suveränt bra!... :o)






Men åter till själva middagen!... Den blev jätte god!... Och vi satt länge och njöt för fulla muggar... ;o)






Så tack min lilla familj för en jätte mysig kväll!... :o)


Här också en bild på Felicia som även hon tyckte oxfilén var himla god!... ;o)






Har nu precis föresten varit ute på en 1.5 timmar lång stavpromenad i power tempo!... ;o) Avslutade när jag kom hem med att köra lite hantel och skivstång... Och så även bulta på sandsäcken lite ute i garaget!...


Nu har jag med andra ord bränt av en hel del kcal så att man kan unna sig en liten wirre när jag nu ska ta och steppa in i duschen!... ;o)


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Välkommen in i Gasvärlden ;-) Som du säger, smidigt. Men i bland passar kolgrillen bättre. Nu blir det väl lilla aluminiumformen också....

    SvaraRadera
  2. Tack Reine!... :o)

    Ja själva kombinationen är helt perfekt...
    I går kväll snabbbrynte jag oxfilé på kolwebern och körde grönsaker och hallomi på gasolen...
    Blev grymt gått!... :o)

    Ska testa det du sa om aluminium form också...
    Då kan man ju i princip stoppa i precis vad man vill och få smaken av det!...

    Man kanske skulle prova lite hampa!... ;o)

    SvaraRadera