torsdag 7 april 2011

BEACH 2011 No.7

Jag har ju inte skrivit något nu på några dagar... Dels beror det på att det varit fullt upp... Men också att lusten inte funnits riktigt...


För det är ju faktiskt så med det mesta!... Lusten måste finnas annars är det inget kul... Och man får liksom inte rätt kick för att komma till skott!...


Min BEACH 2011 satsning t ex... Som från den sekund då jag bestämde mig för att gå ner alla dessa kg i vikt och sen också fortsätta resten av mitt liv i en betydligt hälsosammare stil än jag gjort hitils... Då krävs det VILJA... Och inte bara lite!... Utan Förbannat jäkla mycket!... Och det är ju inte bara en grej som man ska vilja... Utan ALLA de beståndsdelar av förändringen måste fullföljas för att jag ska kunna nå mitt mål...






Och utan att varken skryta eller överdriva... ;o) Så har jag hitintills inte tummat en endaste mm på dom krav och regler jag för mig svurit på att genomföra...






Träningen t ex... Tränar väldigt hårt på gymmet... Och det känns riktigt kul... Har ju när jag var ung/Yngre... OJ... I denna stund slog räkneverket faktiskt om till 43!... Fan jag börjar bli vuxen... ;o) Men på riktigt tror jag aldrig jag blir riktigt vuxen!... ;o) Men var var jag någonstans nu igen?... Jo visst ja!... Körde väldigt hårt på gym längre tillbaks också... Under rättså lång tid... Så jag kan relativt mycket om kroppens muskler och hur man får det resultat man vill ha... Vilken typ av träning som gör vad o.s.v... Och det är verkligen jätte kul att återigen känna den sköna muskeltrötta känslan i kroppen när man tar sig hemåt efter träningen... ;o)


Med träningen går ju inte bara ut på att bygga muskler... Utan jag går ju väldigt mycket med stavar också... I duktigt högt tempo!... Också det känns riktigt bra!... Och man riktigt känner fettet rinna av kroppen... ;o)






Sen kommer vi ju till det som egentligen är det svåraste... Nämligen att ändra sina mat och dryckes vanor!... För det är verkligen inte enkelt... Det vet alla som provat!... Och jag har försökt tidigare... Men har varje gång fallit tillbaka i gamla vanor och beteenden... Men nu!.... NU känner jag att jag lyckas!... Och det är super kul!...






Hittills har jag ju i alla fall hållit mig till mina nya matvanor... Och det kommer jag forsätta med... Underbar skön känsla... ;o)


Nej nu börjar ögonlocken fladdra oroande mycket!... ;o) Dags att blunda tror jag...


Over and Out!...

2 kommentarer:

  1. Finns ett program ikväll kl 20 på 4+, "Du är vad du äter" kanske ngt för dig

    SvaraRadera
  2. Tänk att du har sådan koll på Tv tablån Lena... ;o)

    Men Jag har kommit förbi "Skippers" (hon heter väl så?) grundutbildning...

    Flyger alldeles själv... ;o)

    SvaraRadera