fredag 22 april 2011

Båt & Trädgårds Fixande

Ja då har långfredagen passerat i rasande tempo!... ;o)


Inte argt rasande förståss!... Och heller inte stressigt fort!... Men ändå i väldigt högt tempo!... ;o)


Min lilla fru har ägnat sig åt trädgården och rensat bort det gamla och vissna så det nya kan komma upp och synas... Och jag har som "vanligt" ägnat mig åt båt fixande... :o)


Men innan jag satte igång med det i morse så var jag nere på gymet och lyfte lite skrot igen i 1.5 timmar... Så jäkla skönt!...


Sen när jag kom hem så gav jag mig på ett känsligt avsnitt i akterdäcks renoveringen... Nämligen att limma på den nya nåtade teaken på motorluckorna!... *Burr*... Jag limmar det ju med kontaktlim av modell extra kraftfullt... Som alltså betyder att när den nya skivan är ditlagd så är den det!!!... Med andra ord one shot and no more... Gissa hur det gick?!?!?..................






BRA SÅ KLART!... ;o) Riktigt jäkla bra faktiskt!...


Har även slipat lite annan teak i dag... Och här är lite bilder på vad en slipmaskin kan åstakomma!... ;o) OK... Det är inte gjort på en pisskvart... Och använder också flera olika slipmaskiner... Men bra blir det!... ;o)






Har idag också målat innersidorna på akterdäcket... Ett jäkla skrapande och slipande innan... Men i dag när jag målade och nu när det torkat kan man se det färdiga resultatet... Så jäkla bra!... Det blir förbannemig en ny båt!... ;o)






Längtar nu mer än någonsin efter att sitta på flybridge och cruisa fram över fjärdarna!... Längtar så det knakar!... ;o)


Efter vårat flitiga fixande under dagen lagade vi i ordning en utomordentligt "smarrig" grillmiddag!...






Jag fullständigt älskar denna årstid!... Mera...Mera...Mera vår och sommar!... ;o) Och det bästa med det är att det bara precis har börjat!... Många sköna dagar och kvällar stundar inom snar framtid!... ;o)


I Live it and Love it!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar