onsdag 20 april 2011

Coronet 32 Deepsea - Renovering II

Då blir det nu ytterligare ett blogginlägg om min pågående renovering av akterdäcket på vår ZAMBA... ;o)


Börjar se ljuset i tunneln gällande akterdäcket nu faktiskt!... ;o)






Även om det fortfarande är otroligt mycket kvar!... Men nu är allt måttande... tillpassande och sågande snart klart... Och då är det bara lackning och målning kvar som visserligen kommer att ta minst 3-4 dagar av idogt arbete... Men jag börjar ändå skönja slutet på i alla fall detta moment!...






Just nu håller jag på och limmar den nya teaken på plywood för att få det extra starkt... Väldigt många moment... Och när man strukit ut limmet på båda ytorna och sen lagt i hop dom så finns ingen chans att ångra sig om man missat med någon millimeter i sidled eller så!... Det greppar direkt!... Och ska sen torka under press...






Efter det sen så använder jag överhandsfräs för att sänka ner de beslag som man sen ska lyfta luckorna med... Ett jäkla pillande... Men det blir bra!... ;o)






Det var allt för nu!...


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Du är en magiker, det kan jag intyga! Det blir alltid så fint och noggrant!

    Din Lilla Fru

    SvaraRadera
  2. Hej min lilla fru... :o)

    Tack!... :o)
    Det värmer!

    Din stora Man... ;o)

    SvaraRadera