söndag 8 maj 2011

Söndag Kväll

Ja då har det hunnit bli söndag kväll efter en oerhört intensiv helg!... :o)


Tommy & jag har ju kört järnet nere i båtklubben med avtäckning... Tvättning... Och polering/vaxning... Så nu är man helt slut!... :o)






Och veckan fortsätter i samma "fullrulle" tempo... Full aktivitet på jobbet dagtid!... Och sen ner till klubben och köra på i 180 kvällstid!...


Men ska även vara med och muddra i hamnen på måndag kväll... Åka på lite födelsedags uppvaktning på tisdag kväll... Få dom ny renoverade dreven återmonterade på Onsdag kväll... Och sen åka och träffa kapell makaren och bestämma allt gällande kapellet på torsdag kväll... Så veckan är bokad... FAN VET när jag ska hinna montera akterdäcket!... Känns riktigt tufft!... Spar ev, muddringen i morgon kväll och då istället monterar akterdäck!...






Men ska bli skönt sen när allt är klart!... Och man kan sitta i båten och njuta!... ;o)


När vi kom hem från båten i kväll vid halvfem tiden fick ju jag hjärnsläpp och for ner och körde på gymmet i 1.5 timme... Jag slog nog i huvudet riktigt ordentligt i vintras!... ;o)






Men faktum är att det känns jäkligt skönt att känna sig så förbannat motiverad!... Har nu gått ner drygt 28 kg sedan jag började BEACH 2011... Har fortfarande 6.9 kg kvar att gå ner till mitt ursprungliga viktmål!... Men om jag stannar där vet jag inte ännu... Beror lite på hur "fit" jag känner mig då... Tror nästa att jag fortsätter nedåt förbi ursprungsmålet med 5-10 kg till!... Men vi får se helt enkelt!...





När jag nu tränar så pass intensivt som jag gör så märker man ju hur pass mycket starkare man blir... Orkar åtminstone 1/3 del mer i vikt nu mot när jag körde igång... Och springer nu 9-10 km/h på löpbandet i 20 min som uppvärmning helt obehindrat!... Så var det inte i början kan jag säga!... ;o)


Så det känns skönt att "hålla på" att komma i samma form som när man var 20 år!... ;o) Och inte bara skönt föresten!... Det känns helt "JÄKLA" underbart!... En annan grej som också känns skönt är att jag har gjort det alldeles själv utan en massa "fusk operationer" och grejer... ;o) Och bara kört på med en förbannat stark vilja!...


Nu tänker säkert många eller åtminstone någon att jag kommer att gå upp det igen!... Men FUCK NO... ALDRIG MER!... ;o)))


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är skitkul att det går så bra för dig med viktnedgången och träningen! Nu är jag imponerad! Och övertygad om att du kommer att klara av att hålla det här i fortsättningen. Det märks att det är annorlunda den här gången.
    Kanske får bli en shoppingdag med mig och Cathrine i present till dig nästa år. ;) Du måste ju behöva en helt ny garderob när du är klar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte... :o)

    Ja jag tänker fortsätta hålla mig i trim!...
    Inget mer "svällande" ;o)
    Och det vore jätte kul att shoppa med dig och Cathrine!... :o)

    *kram*

    SvaraRadera