måndag 23 maj 2011

Coronet 32 Deepsea - Renovering V

Måste även i kväll skriva ett litet renoveringsinlägg om vår Zamba!... ;o)


Det börjar förbanne mig ta sig på riktigt nu!... ;o) Har i kväll börjat montera på mässingslisterna igen... De satt ju mer eller mindre bristfälligt monterade på de gamla luckorna... Sparade dom för att se om man kunde få lite stil på dom så att de gick att använda igen...






Och det gjorde det... Efter 2 dagars maskin/trisse slipande blev dom "nästan" som nya!... ;o) Klarlackade dom ju sen också för att de inte skulle oxidera tillbaka till den fula slitna skitiga looken dom hade tidigare...  Och nu i kväll har jag som sagt påbörjat återmonteringen!... :o) Och bra det blir det!... ;o)


Har sen i dag också haft lite konversation med vårt försäkringsbolag Alandia gällande båtlarm... Och det visar sig att det lönar sig att montera larm!... ;o) För dom tycker att det är väldigt bra!... :o) Dels ger dom ett installationsbidrag på 1.000 :- Sen får jag också 10 % nedsatt premie!... Med andra ord nästan 500 :- Riktigt bra!... :o)






Så om ni andra båtägare inte pratat med ert försäkringsbolag ang. larm tycker jag definitivt ni ska göra det!... För det kan väl knappast "bara" vara Alandia som ger denna förmån...






Och om "ditt" bolag nu inte visar sig göra det... Så tycker jag du ska byta!...


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar