lördag 16 februari 2013

Att Kläcka Ett Alster

Rubriken på detta inlägg kanske är lite kryptiskt!...






Rubriken kommer av att jag på lite kul och för att vara lite "annorlunda" brukar kalla födelse/förlossning för kläckning!... ;) Men det handlar alltså i det här fallet om att se en tavla växa fram på en "från början tom" duk/pannå i strl 50 x 70cm...






För denna bildserie är ett exempel på hur det kan gå till när jag målar/skapar... Konstskapandet är ett väldigt fritt media...







Alla gör säkert inte så som jag med bilderna beskriver det här i inlägget... Och inte jag heller hela tiden... Men det händer!...







Jag ville dela med mig av "skapelsens framväxande" för jag tycker personligen att det är ganska fascinerande att se...







Och just att se en enskildbild på flera av de olika momenten i tavlans uppbyggnad är lite kul... och inte minst utvecklande...







Och med utvecklande menar jag att man själv också kan lära/förbättra sig... Men som alla vet så målar jag ju inte direkt skapar "a´la fotogenique"... ;) Utan står för mitt "lite" grova men vad jag själv i alla fall tycker "varma och känslofyllda" målande!...







Det var allt för nu!... Kan föresten också tillägga att jag framöver nu har väldigt mycket tid till att måla!... Blev i veckan "vingklippt" 3 månader av min läkare på akademiskas ögon neurolog... :( Men men... Hoppas vara på banan igen så småning om!...



Nog nu med negativt!... Man måste tänka positivt!... Och jag hoppas du gillar mitt inlägg gällande "konstkläckning"... ;)



Over and Out!... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar