tisdag 1 januari 2013

Brun SNÖ

Hel allihopa och godfortsättning på det nya året!... :)


Nu är det bara 364 dagar kvar tills nästa roliga nyårsafton... Men mycket annat kul i mellan kan det ju bli!... :)


Var ute och tog en uppfriskande promenad i snålblåsten på eftermiddagen och noterade då alla dessa hundbajs högar som smälter fram ur snödrivorna längs gångvägarna... Och det är ju inte på bara ett ställe... Utan minst en ny hög på varannan meter!... Jag älskar hundar och känner massor av människor med hund...


Och tror verkligen inte det är någon av dem... MEN Någon är det ju trots allt...


Det mest lustiga är att när det inte är snö ser man nästan aldrig hundbajs liggandes... Så då förmodar jag att "alla" som är ute och går med hund plockar upp hundbajset efter sig... Men tyvärr långt från "alla" när det är snö!... Varför är det så???...


Kan det vara så att de som praktiserar teorin "syns inte finns inte" tror att bajset är borta när snön tinarbort?...


men så jäkla korkad kan väl i alla fall ingen vara... Eller?... ;)


Gisses vilken moral lektion!... Eller rättare sagt är det inte det alls utan bara en stilla undran!... ;)


Här under kommer som ni ser en liten osmaklig bild kavalkad... Jag skulle ha plåtat "alla" så hade jag nog nästan fyllt upp de 20 GB jag har i BlackBerryn ;)


Over and Out!... ;)





3 kommentarer:

  1. Fascinerande i sig att du ägnat tid åt att fota bajs. Kan antagligen bara en stor konstnär göra :-)
    Ämnet du tar upp berör mig dock och därför skriver jag dessa rader. Då jag själv haft förmånen att ha Maries lilla valp här på besök titt som tätt och då också gått dessa promenader, har jag själv observerat denna misär. Hundbajs och trottoarer som inte varit snöröjda är det som upprört mig mest de senaste 150 timmarna! Jag hade faktiskt också tänkt att blogga om det, men...:-) nu blir det nog inte så :-)

    SvaraRadera
  2. Tatatada... Jag han först!... ;)

    Du har ju faktiskt lite rätt där Tommy!... Konstnärs titeln kanske kan brukas till allt möjligt crazy stuff om man skulle vilja... :)

    Men det här hade jag nog skrivit även om jag inte målade... ;)

    Kände mig verkligen bara tvungen att skriva i ämnet!... För det är verkligen otroligt konstigt hur allt vidrigt hund bajs kan hamna där... När "alla" som går med hund tar upp skiten... Jag fattar ingenting!... ;)

    //The Champ

    SvaraRadera
  3. Haha, just det där med att alla tar upp efter sina hundar :-)

    SvaraRadera