måndag 2 januari 2012

Båt-Tjuvar

Nu ligger vår kära båt i sin vintervila under sina pressar nere i klubben, och hon väntar precis som jag på att veckorna ska ticka på så tempen håller sig närmare 20 strecket igen och solen strålar lite fler timmar varje dygn... :o)






För då rullar båt säsongen igång igen med allt positivt som det innebär!... :o)


Men man ska ju inte tro att det ut lugnt nere i klubben för det!... Där smyger då och då omkring mindre välkomna besökare!... Och nu sedan jag larmat båten märker man det ju också på ett annat sätt!...






För en månad sedan gick larmet kl 22.59 en söndagskväll!... Så jag och Tommy var nere på under 5 min och jagade båt-tjuvar!... :o) Men ingen syntes till... Däremot var dörrarna öppna i bak, så något falsklarm var det inte frågan om!...


Sen nu på nyårsafton vid 19 tiden när nyårsfesten redan var i full gång, så gick larmet igen!... Smart av dom!... För nu kunde jag inte vara där på 5 min längre!... ;o) MEN vad tror dom att det ska finnas att stjäla???... Båten är ju ur plockad!... Inte heller minsta lilla "spritflaska"... Inget värdefullt finns kvar!... Och 10 m lång och 7 ton tung båt släpar man förbannemig inte iväg i ett naffs heller!... ;o)






När jag själv inte kunde åka ner så ringde jag i alla fall polisen och informerade dom om "buset" i klubben!... Dom var då på väg till Bålsta i ett annat ärende och lovade checka av lite senare...






Och mycket riktigt så fick jag larm igen ca 1 timme senare!... Och det var förmodligen då cherifferna var i och kollade till båten!... Jag var sen ner dagen efter och kollade, och allt var då i sin ordning och tillstängt och fixat. Polisen hade även lovat ringa en signal om något var sabbat!... Och det var som sagt inget förstört!... Jätte skönt!...






Måste faktiskt också säga att responsen från polisen var himla positiv!... För när man som vanlig "medborgare" ringer och säger att "mitt båtlarm går och jag har tagit ett par stänkare" så svarar dom vi kollar!... Himla schysst!... Sen var det ju också tidigt på kvällen och fortfarande lite lugnt... Så då kan det så klart vara nästan lite mysigt att åka ner till klubben och kolla lite!... :o)


God Fortsättning Allihopa!... :o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar