söndag 15 januari 2012

Målning - Skapande No.3

Ja då var det dags att blogga lite om mitt målande igen!... ;o)


Det är fortfarande himla kul att måla... Och jag känner att jag har utvecklats mer och mer och dessutom funnit min stil!... Och inte bara min stil utan just precis min alldeles "Egen Stil"... Har fått höra det från flera... Och det är förbannat roligt!... Och också jätte kul med den positiva "feed back" som jag fick/får från några av mina vänner via facebook!... :o) Jätte kul och det värmer!...


Har ju börjat döpa mina alster... Och ska fortsätta med det... MEN kommer hädanefter inte att döpa dom efter vad jag själv jobbat efter för tema när jag successivt byggt upp målningen... Utan kommer nu istället ge dom mera övergripande namn...


Flera målningar kommer kunna heta samma namn efter en känsla eller liknande och skiljas åt med en siffra i slutet av namnet!... T ex Feeling No.1... No.2 och så vidare...


Här kommer nu dom senaste skapelserna!... ;o)


AGITATION No.2   70 x 90 cm





EMOTION No.1   55 x 122 cm





MAGNETIC No.1   30 x 40 cm





DIRECTION No.2   27 x 22 cm





ENCOUNTER No.1   35 x 27 cm





RAVAGING No.1   27 x 22 cm





Och har sagt det förrut... Men säger det igen ;o) Det är väldigt svårt med vissa målningar att lyckas fånga djupet, blänket och lystern i dom på bild!... ;o) Ett litet tips är att klicka på respektive bild så får man upp dom i lite större strl...


Är därför allra bäst att se dom på "riktigt"...


Det var allt från skapande hörnan för den här gången... ;o)


Over and Out!... ;o)

3 kommentarer:

  1. I denna grupp tycker jag om Agitation no 2 (påminner om stormigt hav) och Emotion no 1. Håll i dig, den senare associerade jag till Edwards Munch "Skriet" trots avsaknaden av ansikte och med ett hjärta istället. Direction No 2 är inte heller helt fel.
    Dina bilder påminner mycket om det vi på SVA kallar histopatologi - när vi kikar på färgade organbitar i mikroskop. Titta förbi och be Eva alias "Juliannie" så kan hon visa dig så kanske du får ytterligare inspiration.
    Hört ryktas om "beställningsarbete" på ett par meter - det är klart du ska tacka ja till det..!!

    SvaraRadera
  2. Tack igen Anders :o)

    Himla kul med lite feedback!... Och kommer du att tänka på Edward Munch när du ser mina alster så måste det vara "allt" annat än fel!... ;o)

    Ja jag kanske ska fara förbi och ta en check på lite microskop materia i inspitations syfte :o)

    //The Champ

    SvaraRadera