onsdag 15 juni 2011

Coronet 32 Deepsea - Renovering VIII

Då var det dags för ytterligare ett blogginlägg i båtrenoveringens "tecken"... ;o)


Jag reser som en del vet mycket i jobbet... Så klart även denna vecka... Kom hem i dag på eftermiddagen... Och då kanske man borde vara hemma och softa lite för att vila upp sig för nästa strapats som startar tidigt på fredag morgon när jag flyger ner till GBG i jobbet... Men det är ju inte riktigt jag... Vila får man göra när man ligger i graven!... ;o)


Så jag bytte bara utrustning bak i bilen från arbets grejerna till båtbyggar grejerna och for ner till klubben och fortsatte!... :o)


Så i kväll har jag dragit färdigt alla slangar för vatten och avlopp som jag bytte i samband med toalett renoveringen... Har också monterat nya toaletten... Blev grymt bra... I alla fall om man frågar mig!... ;o)






Monterade i kväll också det nyrenoverade bordet... Blev "så klart" bra även det!... ;o)






Och nu ställs jag inför ett faktum!... Det börjar nästan tryta med renoverings projekt på båten nu!... ;o) I alla fall bland de som jag ska göra i år... Och tur är väl det på sätt och vis!... För min målsättning har hela tiden varit att hon ska vara klar till midsommar... Och det har periodvis känts väldigt tungt... Men nu ser jag ljuset i tunneln!... ;o)


Har ju fortfarande lite kvar att fixa med som "tur" är... ;o) Ska bl a byta olja på båda maskinerna... Och sen också går över och täta rutor och däcksgenomföringar med ett nytt läcktätmedel som jag köpte förrut... Och sen ska hon också städas ur grundligt... Och som en liten final är det sen dags att plocka i alla grejer... Dynor... Sängkläder och så vidare innan vi far ut på första övernattningen... som förhoppningsvis blir torsdagkväll i nästa vecka till midsommar helgen... Ska bli så underbart!... :o)


Bara nu vädret hinner ändra sig mot vad dom i dag spår för midsommar väder!...






Och förhoppningsvis blir det en stor sol istället!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar