söndag 12 juni 2011

Coronet 32 Deepsea - Renovering VII

Då har det redan hunnit bli söndag kväll!... Jäklar vad tiden går fort när man har mycket att göra!... För mycket att göra har jag ju!... Kör på som en liten "iller" med båtrenoveringen... :o)


Men det är kul!... Och det går faktiskt framåt!... ;o)


I morse var Eva och jag nere i båtklubben redan vid 07.30 tiden!... Men då bara för att spänna en press över flybridge... Kristina har flykapellet i sin ateljé nu för att malla av det... Och när det då åskade i morse så kändes det lika bra att fara ner och hänga på en press för att skona flyintrumenten från regn... Och vi hann bara få på den så började det regna!... Flyt!... ;o) Men det regnade bara en liten stund innan solen sen började skina igen... Men nu får den sitta kvar tills flykapellet är klart... Här också några nya bilder sedan Kristina var och provade/passade till kapellet i veckan...






Har idag även monterat larmet!... Nu kan buset komma bäst dom vill!... ;o) In kan dom ju komma ändå även fast jag monterat larm!... Men dom gör det förbanne mig inte ostraffat kan jag garantera!... ;o) Det låter "utav bara HELVETE" av sirenerna!... Det fullkomligt tjuter i skallen efter bara några sekunders exponering!... ;o) Så dom lär inte vara kvar och fundera någon längre stund!... ;o) Men sen har jag dessutom gsm på larmet... Så det skickar sms om/när larmet går... Och talar dessutom om vilken censor som larmar... Riktigt bra!... Har ju nu även gas och brandvarnare dessutom som även det är kopplat till larmet... Så nu kan man känna sig trygg!... ;o)






Har ju sen också hållit på med byggnationen av den nya wc´n... Gör ju en liten uppbyggnad för den så jag kan placera den lite mer mitt i utrymmet... Och också så jag får upp den lite på höjden... Lyckas få till passformen väldigt bra... Men det var lite halvknivigt med alla vinklar... Passar ju även på att byta alla slangar för vattnet och avloppet... Det går ju inte att göra det halvdant!... :o) Eller rättare sagt... jag har i alla fall lite svårt att göra saker halvdant!... ;o)






Har ju även renoverat bordet i kabinen... :o) Har ju skrivit om det tidigare... Men nu är det helt klart med nåtning längs kanterna!... ;o) Grymt snyggt om jag får säga det själv!... Och det får jag ju!... För det är ju min blogg!... ;o) Nu ska det bara återmonteras i båten...






Hann idag även med att olja den nya möbelgrupp som ska pryda vårt nya akterdäck i sommar!... ;o)






Avslutade sen helgens båtjobb med att byta alla knapar/knappar för akterkapellet...


Och nu är jag helt jäkla slut!... Blir en tidig kväll så man är på hugget och redo för en ny arbetsvecka i morgon bitti kl 06.00 när klockhelvetet väcker en igen!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar