tisdag 7 juni 2011

Coronet 32 Deepsea - Renovering VI

Har ju jobbat som en jäkla galning med båten nu under långledigheten... Och nu börjar det förbanne mig ge resultat!... ;o)






I Fredags kom dessutom Kristina på Kristinas Kapellverkstad och grovmallade vårt nya kapell... Och jag måste säga helt ärligt att hon gör ett förbannat bra jobb!... Gillar linjerna... Och det märks att kvalitén kommer i första hand... Längtar till det färdiga resultatet!... :o)






Sen är ju också det nya akterdäcket nu helt färdigt och monterat på plats i båten... Inkl nya innersidor nu med högtalare även på akterdäck!... Pump I´t Upp!... Pop Music!... ;o) Gjorde ju också den vadderade innersargen ny!...

Bilderna får tala!... ;o)










Även ny kyl är nu installerad... Det blev en 85 liters med ASU... Fungerar klockrent!... Älskar nya grejer!... ;o)






Nästa nu är att montera i den nya WC´n och sen även byta den befintliga färskvatten pumpen mot den nya jag köpt... Och sen också dra in ett nytt trycksatt sjövattensystem... men en likadan ny pump med tryckgivare!...


Så lite återstår innan premiär övernattning och njutning av Laphroiag Quarter Cask på akterdäcket!... Men det börjar förbanne mig närma sig!... ;o)






Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad jag ser fram emot att få komma kolla på båten och ta en första tur!! :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. samma här... :o)
    Och det börjar närma sig nu... :o)
    *kram*

    SvaraRadera