måndag 28 november 2011

Nya kläder

Titeln "Nya kläder" skulle man kunna tro har med sagan "Kejsarens nya kläder" att göra kanske... ;o)






Men så är inte fallet!... ;o) Utan jag håller ju successivt på att utöka min garderob!... Och anledningen till det är att jag helt enkelt växt ur den... Eller rättare sagt "krympt" ur den... ;o)






Alla min kavajer och kostymer t ex... Kan ju nästan knäppa dom gamla kavajernas knappar på ryggen... Och det är ju väldigt bra!... Men inte så klädsamt!... ;o)


Har även lagt om lite klädstil och kör nu mycket med pikér och jeans... Och trivs himla bra i det... Men är även tvungen att ha kavaj eller kostym ibland... Någon kavaj har jag köpt nu tidigare som är i rätt zice... Men var nu också i "brinnande" behov även av en kostym!... Så det var jag och köpte en i dag!... ;o)






Ska som jag skrivit tidigare ner till DK med kunder... Och när vi då bor på "Frisholt" som är företagets egen herrgård och där äter en "alltid" ypperligt god 5 rätters middag är det kostym tvång!... Och det är ingen lek... Alla inkl kunderna måste bära kostym inkl skjorta och slips...






Anledningen är så klart att det ska hållas bra klass generellt!... Men också att där rättsom det är kan dyka upp personer från företagets ledning som dimper in  ifrån något av världenshörn...


Så därför köpte jag i dag en ny kostym... Och blev faktiskt himla nöjd!... Gjorde ett kap!... ;o) Inte prismässigt kanske utan för att jag gillar den så mycket... Skitsnygg!... :o)






Märket är Balmain som är ett franskt märke och materialet är ull... Men ändå relativt tunt tyg som faller väldigt snyggt...


Så nu är jag dressad och klar för fabriksbesöket med firma jeten på torsdag... ;o)


Over and Out!... ;o)

4 kommentarer:

  1. Ska bli spännande se vad du bär på lördag ; )

    SvaraRadera
  2. Hej Lena ;o)

    På lördag tänkte jag mig något mindre formelt... Kanske ett par fikonlöv eller liknande... ;o)

    Ska bli jätte kul att ses igen föresten!... :o)

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Måste verkligen vara sjukt kul att köpa ny garderob!! Jag blir himla nyfiken på den där kostymen, ser fram emot att se den på. :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Charlotte :o)

    Ja det är i alla fall "lite" kul ;o)
    Och "väldigt" dyrt :o)
    Men jag får skylla mig själv när
    jag gått ner i vikt ;o)))

    *kram*

    SvaraRadera