onsdag 23 november 2011

Flax är bra att ha!

Hallå hej allihopa!... ;o)


Här kommer ett litet blogginlägg igen!... ;o)


Och det ska inte handla om båtar!... Inte Whisky!... Inte kärlek!... Inte Sex!... Inte Jobb!...






Jo föresten pytte lite om SEX!... ;o) Skoja bara, men ändå pytte lite om jobb...


Jag reser ju väldigt mycket i jobbet som alla vet... Och hade en förbannat körig dag i tisdags uppe i hudik!... Men detta handlar inte om det så utan mer vad som händer när man är stressad som en "kamel"... :o)






Kommer tillbaka till hotellet på sena eftermiddagen för att snabbt som en avlöning springa in på systemet och köpa ut en whisky och några öl för att kunna bjuda några kunder på som skulle komma lite innan vi körde igång kvällsaktiviteten i form av bowling och middag...






Parkerar alltså på Hudiks centrum parkering och drar in i 180 på systemet... roffar åt mig det jag ska ha och "swischar" ut igen!... byter snabbt jacka till en varmare och sen upp på hotelrummet och duscha snabbt...


Precis när kunderna kommer ska jag plocka över firmans eurocard o s v i min lilla plånbok som ska med för kvällen... Då uppstår problem!...






VAR FAN ÄR MIN PLÅNBOK!!!!!..............................


Tankarna snurrar då fort i huvudet!... Min plånbok med ALLA jäkla kort i... Både privata och firmans!... HELVETE!... Och när "stressmolnet" lagt sig så kommer jag ihåg!... Jag "hivade" upp den på biltaket när jag bytte jacka nere vid bilen!... Och glömde stoppa i den i nya jackan!... Då kan man ju undra hur många % chans det är att den ligger kvar!... Så ner genom hotellet... ut på gatan... Ner till parkeringen!... Fram till bilen!...


Tror ni den låg kvar???...


JAPP!... Det gjorde den!... Var den tom?... Nej allt som fanns i den var kvar!... Underbart!... Men någon hade flyttat den så den låg precis intill ett av takrails fästena och syntes väldigt lite från sidan!... Och så tror jag inte den hamnade av sig själv när jag "swischade" upp den! :o)






STORT TACK TILL DIG SNÄLLA MÄNNISKA som la den lite mer undanskymt utan att plocka med dig innehållet!... :o) STORT TACK!!!


Nej nu är det läge att duna in snart så man orkar med kommande dagars aktiviteter... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar